Sabtu, 10 November 2012

Serangan Angin Bisa...

Petang itu tubuh terasa sangat lesu
hinggakan saya tertidur duduk di-
kerusi...

Angin sejuk dari luar terasa keaneh-
annya...sejuknya seolah masuk ke-
dalam kaki melalui hujung-hujung
jari kaki...

Betis dan sendi-sendi terasa sakit-
sakit berbisa...

Akhirnya saya demam panas ber-
campur sejuk...sakit kepala...bisa-
bisa seluruh tubuh dan sendi-
sendi...

Malamnya tidak dapat tidur...ge-
lisah..badan panas dan bisa-bisa...

Sebelumnya ketika dua orang rakan
seperguruan datang berziarah hingga
jam 1 pagi...salah seorang rakan
memberitahu ia melihat kelibat pe-
rempuan tua di luar rumah...

Tentu ulah serangan jarak jauh jin
tua tersebut....dengan kehendak
Tuhan...serangannya menembusi
'pagar'...dan ia mengingatkan saya
bukan pagar..tapi hanya Tuhan yang 
dapat melindungi kita...

Ini hari ketiga....Alhamdulillah...
saya sudah beransur pulih....namun
yang pasti...jin tua itu tidak akan
pernah berhenti berusaha....

Dan yang pasti juga...pagi ini saya
akan dapat menjadi saksi nikah salah
seorang rakan sebagaimana yang
yang telah dirancang sejak bebrapa
bulan lalu...di Lohan...

Salah seorang rakan yang mengalami
serangan pada masa yang sama...
telah dikejarkan ke ICU Quen
apabila serangan itu berjaya menyasar-
kan ke jantungnya...oleh gabungan 3 
ekor ketua puak jin yang tinggal se-
kampung...

Maka sambil berubat pada Ustaz Ku
( kerana guru utama masih di Brunei )
ia juga ambil ubat hospital...

Saya dapati...ada masanya serangan
jin boleh lebih kuat daripada biasa...
cuma selain daripada masa-masa
bulan purnama...saya masih kurang
tahu akan  masa lain dan sebabnya...

Wallohu a'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan