Jumaat, 23 Disember 2011

Angin Bisa (14)...Jin Pendekar...

Ketika akan keluar dari rumah...tiba-tiba rakan
itu merasa kepala dan belakangnya menjadi berat
...hingga terlintas pada hatinya nak pergi
baring dan tidur...

Tapi oleh kerana abangnya menelefon...digagahi-
nya juga...

Sebaik ia masuk ke dalam rumah abangnya...ia me-
rasa sakit pada rusuk kiri...

Sambil rakan itu duduk bersila menutup mata...
saya membuat satu set pernafasan untuk tujuan
'scan'...tapi ternyata ada tindakbalas ganjil.

Kedua-dua tangannya diangkat ke depan sambil ber-
gerak-gerak seolah-olah diresapi sesuatu...

Dari cara duduk dan gerak badannya...saya pasti
ia sedang diresapi oleh jin pendekar...

Kalau terus dirukyah atau dibuat pengisian 'scan'
semata-mata...ia pasti akan kerasukan...dan ke-
mungkinan besar akan mengamuk...

Rakan itu membuka matanya sedikit dan menjeling
tajam...lain macam saja jelingannya...silap-silap
haribulan...bukan saja saya buat rawatan percuma
(syukurlah Tuhan bagi kekuatan) tapi juga bakal
menerima tumbukan percuma...

Agak tergugat juga hati saya...maklum saja ini
kali pertama saya menghadapi seseorang yang di-
rasuki jin pendekar bersendirian...biasanya ada
ustaz atau rakan-rakan yang jauh lebih berpenga-
laman...maka ketika saya rasa sangat selesa...

Kali ini nampaknya saya terpaksa membuat pertim-
bangan dan keputusan sendiri...

Saya mendekatinya perlahan-lahan dan menepuk ba-
hunya meminta ia cuba melawan rasukan...dalam
keresahan rakan itu mengangguk dan menutup mata-
nya semula...tubuh dan tangannya masih bergerak-
gerak...tandanya jin tersebut masih sedang cuba
merasuk...

Saya berundur sedikit dan duduk bersila menghadap
rakan tersebut...saya mengambil keputusan untuk
cuba mencegah rasukannya...

Saya membaca Ayat 44,45 dan 46 Al Isra'...kemud-
ian menarik nafas dalam-dalam...dan membaca
Fatihah 3 kali dalam hati semasa menahan nafas...

Apabila saya melepaskan nafas perlahan-lahan...
saya niatkan melemahkan dan mengunci pergerakan
jin yang cuba merasuknya...

Saya buat 3 set pernafasan...dan Alhamdulillah
rakan itu mula kelihatan tenang...

Tenaga yang cuba meresap tubuhnya sudah beransur
kecil dan berkumpul dalam rusuk kirinya menyebab-
kan ia rasa sakit...tapi tapak tangannya masih
kelihatan merah bercahaya dan ada bahang panas.

Saya cuba menarik angin bisa dari tapak tangannya
itu...tapi ternyata...masih ada sisa bahang panas-
nya...

Saya mula menumpukan perhatian kepada penempatan
jin tersebut iaitu dalam rusuk kiri...

Tapak tangan kiri saya lekap di belakang...dan
menarik angin bisa itu terus dari rusuknya...

Ketika sakit rusuk itu hilang...rakan itu merasa-
kan ada benda lari ke tengah-tengah tapak tangan-
nya...

Dari rasa hatinya...benda itu adalah jin pendekar
tersebut...ia sempat terlihat kelibat makhluk itu
semasa dirawat...berupa lembaga hitam...besar dan
tinggi...

Oleh kerana ia dah sekecil semut...dengan izin
Tuhan mudah saja ia ditarik keluar...

Secara umumnya setakat yang saya fahami...apabila
semut-semut itu berada pada tengah tapak tangan
kanan atau kiri...ia adalah jin ilmu yang 'mem-
beri' bisa kepada tapak tangan tersebut...

Maka ia samada jin ilmu kuat...pendekar...peruba-
tan seperti mengurut...'aura sakti' dan sebagai-
nya...Wallohu a'lam

...akan bersambung...Insya Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan