Khamis, 22 Disember 2011

Angin Bisa (13)...Ular dalam Otak ?

Seorang ibu menceritakan bahawa beberapa hari
lalu ia bermimpi ada seekor ular kuning ber-
lingkar di atas perutnya...

Dalam mimpi itu ia sangat terkejut dan ketak-
utan hingga terjaga...cepat-cepat ia mengangkat
selimutnya...tapi tak ada sesuatu di situ...

Sejak hari itu..ia sentiasa merasa takut dan
teringat pada ular tersebut...

Saya memintanya menutup mata...dan membuat
beberapa set pernafasan...

Apabila si ibu menumpukan perhatian ke dalam
bahagian kepalanya...ia ternampak sesuatu
benda berlingkar berwarna kuning...

Saya memintanya menumpukan perhatian pada ling-
karan tersebut...tiba-tiba muncul seorang lela-
ki botak berpakaian serba kuning di dalamnya...

Si ibu dapat merasakan makhluk itu turun dari le-
reng bukit dan datang kepadanya...tapi ia tidak
dapat merasakan tujuan 'lelaki' itu...

Apabila saya pereksa...sebenarnya makhluk itu se-
dang berada dalam bahagian otaknya...iaitu atas
kepala tepi kiri di mana si ibu merasa ada satu
kawasan sebesar syiling lima puluh sen yang sen-
tiasa sakit sejak beberapa hari lalu...

Laluan masuknya adalah dari atas kepala juga da-
ri kedua-dua mata...maka saya menarik benda ter-
sebut keluar dari atas kepala dan mata...

Si ibu tak lagi melihat makhluk serba kuning
tadi...tapi memberitahu tiba-tiba jantung terasa
berdebar-debar...

Saya memintanya menutup mata semula dan menumpu-
kan perhatian pada bahagian jantungnya...dan si
ibu memberitahu ada bola berwarna merah melekat
pada bahagian hadapan jantungnya...

Tak lama kemudian...ia tak melihat lagi jantung-
nya tapi ia ada suatu makhluk berpakaian serba
putih berambut panjang sedang berdiri di atas
bola merah tersebut...ia setinggi jari telunjuk.

Walaupun makhluk itu cuba melindungi mukanya de-
ngan memalingkan muka...tapi ibu itu dapat mera-
sakan makhluk itu perempuan (betina)...dan
datang dari kawasan pejabatnya...

Saya menarik nafas dan menghadapkan tapak tangan
ke hujung jari kakinya...dan ibu itu memberitahu
ibujari kaki kirinya terasa panas...

Apabila saya meletakkan hujung jari...ibu itu te-
rasa bahang panas mengalir masuk ibujari...ke da-
da dan kepalanya...menunjukkan peta laluan angin
bisanya...

Maka saya menarik makhluk itu dari ibujari kaki
kiri...

Hilang saja rasa berdebar...ibu itu mengaduh ke-
sakitan...tiba-tiba saja lutut kirinya terasa
sakit...

Saya terus menariknya...hilang rasa sakit di lu-
tut...ibujari kaki kirinya pula tiba-tiba terasa
sakit seperti ada benda tajam...

Apabila saya mencubit cabut...ibu itu terasa se-
perti ada duri dicabut dari hujung ibujarinya
itu...

Ia mungkin makhluk yang sama...apabila ibu itu
dan semua rakan perempuannya pindah ke pejabat
baru itu..semuanya pernah mengalami sakit lutut
secara tiba-tiba...

Wallohu a'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan