Khamis, 29 Mac 2012

Angin Bisa (36)...Kudis Berair....

Sudah  jam  5.10  minit  petang...apabila  tiba-tiba  se-
orang rakan sekerja lelaki masuk pejabat dan memberi
salam...

Sebaik  saja  ia duduk di kerusi depan..."entah kenapa
ni kaki saya.." katanya sambil mengangkat kaki kanan
naik atas meja dan diletak betul-betul dihadapan saya
siap pakai sarung kaki perempuan...

" Saya pakai stokin perempuan...he..he..he.."katanya
segan-segan...tapi apabila ia membuka stokin tersebut
lain pula 'pemandangannya'...

Kakinya  membengkak  hingga ke buku lali...berpunca
dari jari tengah kaki kanannya berkudis dan berair...
sejak minggu lalu....

Ia  sudah ke hospital juga bomoh kampung...tapi kaki-
nya semakin membengkak...

Kalau sudah masuk pejabat terus angkat kaki atas meja
tu...rasanya rakan itu sudah terdesak mencari rawatan..

Saya  tak  pernah merawatnya...ia biasanya lebih yakin
kepada bomoh...tapi  nampakny a kali ini...ia sudah ter-
desak...dan  saya  pun  tak  tanya nak minta rawat atau
tidak...saya letak jari telunjuk pada hujung jarinya yang
berkudis air...

Rakan itu beritahu...ia merasa laluan angin dari jari ters-
ebut ke bahagian lututnya...

Rakan   itu  menurunkan kakinya ke lantai...dan kali ini
saya  membaca  Ayat Seribu Dinar...rakan itu  beritahu
ada gerakan semut-semut berkumpul atas belakang tu-
mitnya...kemudian berpindah ke perut tapak kaki...

Saya  'tarik cabut'  melalui  semua  hujung  jari kaki kan-
annya hingga semut-semut itu tak terasa lagi...

Saya  beritahu  rakan  itu agar berpantang sementara pi-
sang...telur ayam dan daging binatang 4 kaki...

Hari  ketiga..rakan itu  datang  kerja dengan kasut hitam
berkilatnya...nampaknya  tak payah  berselipar dan pa-
kai stokin perempuan lagi..kudisnya sudah mula kering
dengan izin Tuhan...

Biasanya  bagi kudis  berair...saya  pasti  gunakan Ayat
Seribu Dinar...

Kalau ia atas permukaan kulit...saya akan hadapkan ta-
pak tangan dan bacakan Ayat seribu Dinar...dan selalu-
nyaia dirasa panas dan ada semut-semut bergerak...

Semut-semut  itu  adalah  jin  yang  akan membebaskan
angin beracunnya dan kulit menjadi berkudis dan berair.

Kalau rawatan tak serasi.....ia mungkin bertahan berbu-
lan atau bertahun kemudian pada masa tertentu ia akan
menjadi sangat gatal..dan apabila digaru..ia mungkin me-
larat...

Kadang-kadang pula ia akan kering dan hilang tapi akan
muncul pula pada tempat lain...malah saya pernah ber-
jumpa seorang nenek...badannya bengkak  berair...
keluar

4 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum tuan junid..

    sudi tuan balas komen ini..saya alami badan gatal-gatal dan naik kudis di badan dan kaki..

    gatal hanya waktu tertentu..saya dapatkan rasakan angin pergerakan gatal tersebut..dan saya rasakan itu gangguan jin..

    Adakah saya boleh baca sendiri ayat seribu dinar dan rawat gatal tu?

    Sudi tuan tunjuk ajar..email saya nurhazwanilias@gmail.com

    terima kasih.

    BalasPadam
  4. Wa alaikum salam wbkth Nur...

    1. Angin biasanya pergerakan jin...
    kudis biasanya kerana ada penempatan-
    nya.

    2. Amal fatihah pernafasan dan 3 Qul
    pernafasan...seperti yang ada dalam
    blog ini.

    Tutup dengan baca Ayat Seribu Dinar
    7 kali pada tapak tangan dan sapu
    seperti pada kaedah 3 Qul Pernafasan.

    Baca Bismillah 3 kali pada tapak tangan
    kanan...tiup letak atas mana-mana kudis
    baca Ayat Kursi sekali...atau Ayat
    seribu dinar sambil sapu bulatan
    lawan arah jarum jam...kemudian takbir
    berapa kali sahaja sambil sapu ke
    hujung jari kai tangan atau kaki mana yang dekat dan sapu cepat niat buang
    keluar semua bisa dan jin keluar me-
    lalui hujung jari.

    Buat pagi petang atau pagi malam atau
    sekali sehari ikut masa lapang sendiri
    buat juga air doa sendiri guna minum
    mandi.( kaedah-kaedah pernafasan..
    kisar dan buat air ada dalam blog ini)

    Pantang makan telur ayam...buah pisang
    dan daging binatang berkaki 4 sehingga
    keadaan semakin pulih...dan sebagai-
    nya.

    Selalu dengar rakaman rukyah terutama
    ketika tidur malam walau perlahan.

    Renjis air doa dalam bilik tidur...
    kalau ada perawat...baik juga sekali
    sekala minta rawat...Insha Allah...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam