Jumaat, 24 Jun 2011

DUNIA MISTERI (07)...Petang Yang Mencabar...

Petang itu..saya menghadiri majlis akad nikah
salah seorang ahli keluarga dekat...

Kebetulan menjadi saksi...saya mengambil kese-
patan ' menumpang ' tuah mendengar Pak Imam
berceramah ringkas tentang kewajipan suami
isteri...

...namun ada bendanya yang ' tak beruah '...
kepala saya mula terasa panas...dan perlahan-
lahan...menjadi sakit...

Tanda-tanda yang ada menunjukkan ada serangan
benda halus...tapi saya yang sememangnya tak na-
mpak benda halus...tak dapat mengesan punca ser-
angan...

...cuma saya yakin jin ini bertindak sendiri
tanpa ada sesiapa pun manusia yang menyuruhnya...

Sekembalinya ke rumah pada waktu Maghrib...ada
pesanan daripada seorang rakan yang meminta saya
datang ke rumahnya..kerana ada seseorang nak mi-
nta rawat...

Jam 9 malam..saya bersama seorang rakan dengan
memandu kereta pergi ke rumah rakan yang mening-
galkan pesan tersebut...dan kepala saya masih
terasa panas dan sakit...

Dalam perjalanan...tiba-tiba rakan itu memberi-
tahu..ia dapat merasakan ada lembaga putih be-
rambut panjang menumpang duduk di tempat duduk
belakang...

Saya bukannya tak percayakan rakan tersebut...
tapi saya tak berminat nak tengok melalui cermin
atau pandang ke belakang...

Saya membaca Ayat Afahasibtum...sekali...tarik
nafas...tahan serta membacakan Fatihah juga ayat
Kursi...kemudian membayangkan ada bola api di-
tempat duduk belakang...

Bola itu saya ' letupkan '...tiba-tiba rakan itu
memberitahu...benda itu dah terbang keluar dan
ia merasa pening...

Orang yang minta rawat itu adalah WT...keluarga ra-
kan yang meninggalkan pesan...

Sudah tiga hari belakangnya sakit seperti ditusuk
benda tajam...dan benda tajam itu tembus daripada
belikat kiri ke dada kiri...

Dua puluh minit rukyah...WT tak nampak sesuatu ke-
cuali angin yang berpusar...kemudian ia melihat
sebatang kayu runcing dihisap masuk kedalamnya...

Selain itu..ada tangan menyentuh pergelangan tangan
kanannya...dan dirasanya...tangan ghoib itu cuma
ada dua batang jari...

Dengan menggunakan nafas dan zikir..saya 'mencabut'
benda tajam tadi...dan WT merasa agak lega walaupun
masih terasa sedikit bisa seolah-olah kesan luka
pada tempat yang sakit tadi...

Sekadar penelitian saya...kesan-kesan tikaman ghoib
itu sakitnya seperti ditikam benda tajam..atau lebih
berbisa...

...tapi pada hakikatnya hanya sekadar angin bisa jin
sahaja...

Maka apabila angin bisa itu dapat ditarik atau ditawar
...sakitnya akan hilang serta merta... atau beransur
hilang.

Jam 10 malam...ketika melangkah keluar dari rumah
itu...rakan seperjalanan tadi memberitahu...makhluk
berbaju putih dan berambut panjang itu datang semula
dan dengan pasti ia berkata...benda itu adalah ' pon-
tianak '...( Jin betina )

Kali saya gunakan Ayat 1 hingga 10 As Soffat...dan
peletup jin...

Rakan itu memberitahu makhluk tersebut dah lari...

Perjalanan pulang kali ini tak ada gangguan...tapi
sesampai saya di rumah...kepala masih terasa panas
dan sakit...

Sebelum tidur saya membaca Fatihah 3x..Yasin 1x dan
Lau anzalna 3x...kemudian tiga Qul 3 x setiap satu.

Jam 3 pagi terjaga...panas dan sakit dah hilang se-
penuhnya dengan izin Tuhan...

Wallohu a'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan