Jumaat, 15 Ogos 2014

Myrn 1...Strategi Jin..

Sebaik sahaja saya melangkah masuk ke dalam
rumah  rakan  tersebut...tiba-tiba " hai pakcik...
apa  khabaar..." suara  lembut Myran menyapa
sambil melambai-lambaikan tangannya.

Ia adalah Myrn yang sedang mengalami rasukan
penuh.

Wajahnya kelihatan cerah dan ceria...duduk di
kelilingi oleh ahli keluarga lain.

Tak apalah bisik hati saya...malam ini saya jadi
pakcik jin

Lain pula hal kakaknya Ann yang turut dirasuk...
ia meronta-ronta cuba melepaskan diri daripada
abang-abang   mereka yang  sedang  memegang
kaki dan tangannya..maka saya tumpukan pada
Ann terlebih dahulu.

Saya  memilih  rukyah  mudah...iaitu fatihah  3x
...ayat  Kursi  3x...Lau  Anzalna  3x  kemudian
3 Qul...dan  baru  guna  gelombang tolak untuk
mengeluarkan jin itu dari badannya.

Saya  meletakkan  tapak  tangan atas dahi Ann
dan mula merukyah...Ann meronta-ronta tapi jin
ini jenis ' tak bersuara ' dan apalagi untuk ber-
cakap.

Empat hari lalu Ann mengalami rasukan...apabila
ia terlepas...Ann merangkak seperti buaya atas
lantai.

Mujur  ketika  itu  ada  seorang  rakan yang ber-
pengalaman luas menangani kes rasukan...namun
kali  ini  ia  tidak  dapat datang...maka saya kena
usahakan sendiri.

Di luar  dugaan saya...baru  sampai  ke ayat Lau
Anzalna  pertama ... jin  itu  sudah   terburu-buru
keluar dari badan Ann...dengan izin Tuhan.

Saya terfikir...samada  jin  itu  benar-benar tidak
dapat  bertahan...atau  sekadar  suatu  strategi
semata-mata.

Saya biarkan Ann melepas lelah beberapa  lama
kemudian saya memintanya menutup mata  serta
menumpukan perhatian.

Ann beritahu...ada  seorang  'lelaki' duduk di sisi
kanannya...

Jadi begitu strateginya...jin itu keluar untuk men-
gelak rukyah kemudian menunggu peluang dari
luar untuk masuk semula.

Saya gunakan teknik rejam jantung sambil niat
menyasarkan jin tersebut.

Apabila  saya menjenguk Myrn di bilik sebelah...
'ia' sedang bersandar manja di pangkuan ibunya
sambil   tersenyum   gembira   bergurau   senda
dengan adik beradik Myrn yang lain...macam
' keluarga bahagia '.

Wallohu a'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan