Rabu, 22 Mei 2013

..Bukan Untuk Saya...

Apabila si dia menyatakan bahawa 
keluarganya sanggup menerima 
saya dengan syarat tukar agama 
ikut mereka...saya terfikir...

...selama ini yang saya tahu...kebe-
naran itu hanya pada Islam tapi saya 
belum pun pernah mengkaji agama 
lain khususnya yang berkaitan Al 
kitab ini...

Dengan izin Tuhan saya dapat ke-
mudahan yang tidak terduga berupa 
bahan-bahan rujukan...dan saya 
cuba mempelajarinya setakat mampu.

Hasilnya...hati saya benar-benar dapat 
merasakan  kesempurnaan  Islam...
maka dengan si dia...saya 'tutup akaun'.

Cuma baru saya sedari seperkara....
sebenarnya Tuhan datangkan saya suatu 
ujian agar terbuka hati untuk mengkaji 
Al kitab agama tersebut...

...kerana itulah yang bakal ditanya dan
diperlukan oleh rakan ( si pencari 
kebenaran ) ini beberapa tahun ke-
mudiannya...

Benarlah kata ungkapan...siapa yang men-
cari kebenaran...Tuhan akan menunjuki-
nya kepada kebenaran...

Wallohu a'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan