Isnin, 2 Januari 2012

Selamat Tahun Baru...

Sila masukkan bayarannya sejumlah
RM*** ke dalam akaun no ***-***
dan kirimkan butir-butir pembayaran
tersebut ke email saya ******* dan
sertakan alamat rumah anda sekali...

Tiga hari dari tarikh tersebut...silakan
anda sekeluarga bersedia...
dan tepat jam 8 pagi...sila buka pintu
depan rumah anda dan saksikan se-
cara langsung...

...kedua-dua anak ini senyum di had-
apan anda sekeluarga...

Tapi masa adalah terhad...cuma 5
minit saja tau...kerana masih banyak
rumah lagi budak-budak ini nak per-
gi senyum...

Begitulah agaknya iklan kalau...
' senyum untuk di jual '...tapi syukur-
lah...senyum adalah percuma...

...dan senyuman anda mungkin meng-
gembirakan hati orang lain...senyum
adalah sedekah...

Senyum manis kedua-dua anak warga
Ranau adalah khas untuk anda di mana-
mana juga anda berada...

Selamat Tahun Baru...semoga tahun
ini adalah yang terbaik daripada semua
tahun sebelumnya...iaitu terbaik untuk
Dunia...dan Akhirat anda...

8 ulasan:

  1. Selamat Tahun baru...terima kasih...
    maaf ya...rasanya ada ulasan yang ter-
    padam tanpa sengaja...Wallohu a'lam

    BalasPadam
  2. askm tuan junied izinkan saya mengamal ilmu2 yg diajar dlm blog tuan junied

    yg
    razali

    BalasPadam
  3. Wa alaikum salam wbkth Saudara Razali...

    Insya Allah...silakan...semoga bermana-
    faat untuk diri dan kita semuanya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum Wbt Saudara Junied, Saya mempunyai seorang rakan yang sakit dan berada di hospital. Keluarganya tidak membenarkan dia dirawat selain dari rawatan Hospital. Beliau telah menjalani pembedahan dan pelbagai rawatan selama berbelas tahun. Saya tidak dibenarkan menghampiri beliau atau membawa beliau keluar mencari rawatan lain. Saya ingin membantu beliau secara jarak jauh. Selagi masih ada nyawa beliau saya bertekad ingin membantu. Mohon tunjuk ajar dan jasa baik saudara Junied. 016-9707071 - Wan. Wasalam W.b.t

    BalasPadam
  5. Wa alaikum salam wbkth Azzuwan...

    Semoga Tuhan memudahkan niat baik saudara
    ...tapi kalau boleh...saya nak tahu apa
    sakitnya ya tanpa perlu menyebutkan sebara-
    ng nama atau tempat peribadi...

    Saya mungkin perlu tahu mengenainya...agar
    saya dapat menilai samada saya boleh melakukan sesuatu untuknya...

    Saya minta maaf banyak-banyak...saya belum
    bersedia untuk memberi nombor hp saya pada
    sesiapa...tapi daripada maklumat awal yang
    saya dapat nanti...saya mungkin akan per-
    timbangkan niat dan persdiaan saudara dalam
    hal ini...

    Perkara paling penting dalam rawatan adalah
    keserasian antara rawatan dan sakit...dan
    saya perlu menilai samada cara saya serasi
    tidaknya...Insya Allah ya...

    BalasPadam
  6. Balasan
    1. Assalamualaikum wbt. Syukur Tuan sudi balas mesej saya di sini. Email saya ialah azzuwan@gmail.com. Pesakit mengalami serangan athma yang teruk, migrain berat, tekanan darah rendah, mempunyai ketulan darah di kepala akibat kemalangan. Beliau juga menghadapi penganiayaan emosi dan fizikal oleh keluarganya. Saya pernah mencuba membaca ayat-ayat quran semasa saya masih dapat menelefon beliau. Memang tindakbalasnya byk. Saya bukan ahli dalam bidang ini tapi sanggup membantu. Beliau baru menjalani pembedahan dan sedang berada di wad.

      Padam