Jumaat, 20 Januari 2012

Angin Bisa (22)...Jin Cari Tuan ?

Jam 9 malam..di rumah seorang adik yang menjemput
minum teh...tiba-tiba seorang anak buah saya Fzh yang
baru dalam darjah 5 bertanya pada ibunya...samada
masih ada Air Yasin lain yang tinggal...setelah air Yasin
dalam peti sejuk dah hampir habis diminumnya...

"...kenapa ? "...ibunya bertanya..." saya suka minum air
Yasin..." jawabnya...serta merta saya syak ada sesuatu
yang tak kena....

Saya memintanya duduk atas kerusi dan menutup mata...
kemudian saya membuat satu set pernafasan 'scan'...

Fzh beritahu...ia nampak bayangan satu makhluk berupa
lelaki kurus setinggi pintu bilik yang berpakaian serba
hitam...

Fzh pernah melihat 'lelaki' tersebut hampir sebulan lalu...
ketika ia sedang baring di kerusi panjang ruang tamu
pada suatu senja...tiba-tiba dalam keadaan antara tidur
dan jaga ia ternampak makhluk itu berdiri mengintainya
dari pintu dapur...

'Lelaki' bermata putih bercahaya itu terus merenungnya
beberapa minit tanpa bergerak sebelum hilang daripada
pandangan...

Saya cuba mengesan kehadiran makhluk itu pada baha-
gian mata dan kepala...namun yang ada hanya angin
bisanya...

Saya membuat beberapa pernafasan 'scan'...tapi Fzh tak
dapat melihat kecuali sekadar bayangan muka makhluk
tesebut...namun ia memberitahu ada benda bergetar dan
agak gatal pada pergelangan kaki kirinya...

Rupanya makhluk itu cuba bersembunyi di situ...saya cuba
menriknya keluar dengan tapak tangan...beberapa kali...
tapi ia agak liat...ternyata makhluk itu dah berkubu pada-
nya.

...maka saya menggunakan kaedah 'cubit cabut'...sekali ca-
but...benda itu dirasanya semakin kecil...

Hingga tujuh kali cubit cabut..baru kesannya hilang...dan
pada masa yang sama...Fzh tak dapat melihat lagi makhluk
tersebut.

Tiba-tiba Fzh mula merasa sakit pada bahagian kanan kepa-
lanya dan pada masa yang sama pandangan mata kanannya
juga menjadi kabur...

Saya meletakkan hujung jari telunjuk kanan atas kelopak
matanya...kemudian cubit cabut angin bisa dari bahagian ka-
nan belakang kepalanya dengan jari kiri...

Tiga kali tarik dalam satu nafas...sakit kepalanya hilang...dan
pandangan matanya kembali menjadi normal...dengan izin
Tuhan..

Bererti...sejak sebulan lalu...makhluk itu telah mengekorinya
dan malah telah masuk tinggal dalam badannya...

Fzh juga memberitahu...sejak beberapa lama kalau ia berjalan
malam atau senja ke rumah nenek yang cuma 100 meter jauh-
nya dari rumah...ia dapat merasakan ada sesuatu mengekori-
nya dari belakang...dan pernah melihat kelibat bayangan hitam
di dekatnya...

Fzh tak dapat melihat asal usul makhluk itu...tapi apabila saya
membuat pernafasan 'scan' dan membuat pengisian pada ba-
hagian dadanya...Fzh memberitahu ia dapat merasakan mak-
hluk itu datang dari sebuah rumah lama yang sering kosong.

Pada gerak hatinya...makhluk itu 'jin Islam'...tapi bagi saya..
kalau dah ikut orang...istimewanya jin jantan kalau dah ikut
seorang perempuan manusia...

...maka samada cepat atau lambat...ia akan mengganggu pe-
rempuan itu sebagaimana seorang lelaki manusia yang aniaya
terhadap perempuan...

...maka saya suka memanggil makhluk-makhluk sebegini se-
bagai syaitan...

Malah jin itu juga biasanya akan menghalang jodoh...dan mu-
ngkin juga rezeki...selain menimbulkan tekanan jiwa juga pe-
nyakit ganjil...atau fizikal...

Tiga hari kemudian saya berjumpa dengan anak buah tersebut
....ia tak nampak lagi makhluk itu dan tak ada lagi benda ber-
gerak dalam badan atau kakinya...tapi ia sering merasa takut
tak tentu pasal...

Saya memintanya menutup mata...dan membuat pernafasan
'scan'...Fzh beritahu ia nampak muka makhluk itu...

'Lelaki' itu membuka mulutnya luas-luas menunjukkan kema-
rahan...dan pada ketika itulah Fzh akan merasa takut...

Kalau makhluk itu membuka mulutnya luas-luas...ia seperti
paruh burung...dan nampaknya 'ia' sangat tak berpuas hati...
agaknya 'dia' marah kerana dihalang...

Saya meminta Fzh terus  memerhatikan makhluk tersebut...
dan dengan menggunakan kaedah cubit...saya menekan jari
telunjuk dan ibu jari ke dahi Fzh perlahan-lahan...

...kemudian cubit perlahan-lahan dengan membayangkan
saya mencubit paruh makhluk tersebut...tapi saya menukar
fikiran...

Saya lepaskan...kemudian perlahan-lahan mencubit semula
dengan membayangkan jari saya sebesar mukanya...(jin
tersebut} mecubit keseluruhan mukanya...picit kuat-kuat
kemudian dengan lepas nafas sekaligus...saya cabut muka-
nya...

Kalau Tuhan tak izinkan...mungkin makhluk itu sekadar ke-
sakitan...atau tak apa-apa...tapi kalau Tuhan izinkan...bu-
kan sekadar mukanya hancur...malah mungkin dengan ke-
palanya sekali berkecai...Wallohu a'lam...namun ternyata
bayangan makhluk itu hilang serta merta tanpa kesan...

Kadang-kadang saya rasa agak 'sadis'...tapi...yelah...kalau
buat macam mana pun belum tentu makhluk itu terkena...
jadi taklah rasa 'sadis' sangat...

Tapi bagi saya...kalau anda berperikemanusiaan sangat da-
lam menghadapi sebahagian jin...anda memang 'nak cari
penyakit'....

Wallohu a'lam






Tiada ulasan:

Catat Ulasan