Khamis, 2 Februari 2012

Angin Bisa (25)...Jin Pendekar...

Tadi..seorang rakan menelefon dari KK...ia sentiasa merasa
marah tapi ia sendiri tak tahu sebabnya...

Yang jadi mangsa...anak bininya...walaupun ia merasa kasi-
han dan agak kesal...tapi ia tak cukup kuat untuk mengawal
perasaan marahnya...mujur saja ia masih dapat menahan di-
ri dari melakukan sebarang kekerasan dengan kaki tang-
annya...

Apabila saya tanyakan...sudah dua hari ia sentiasa merasa
marah tak tahu sebab...tapi ia bermula sejak ia mula menge-
san ada antara rakannya yang cuba mengenakannya sihir
penunduk.

Maka kesimpulannya...rakan itu ada jin pendamping...jin pe-
ndekar...jin itu sebenarnya merasa tercabar dan tak puas
hati dengan jin sihir rakannya...kerana itu selagi ia belum me-
lempiaskan kemarahannya...maka jin pendekar itu sentiasa
merasa marah dan tak puas hati....

Oleh kerana ada angin bisa..malah mungkin jin itu tinggal
dalam badan rakan tadi...rakan itu terpengaruh dengan
rasa marah dan tak puas hatinya...cuma bagi rakan itu...
ia tak faham kenapa ia merasa marah tak tentu pasal...
maka siapa juga boleh menjadi sasaran kemarahannya...

Perkara biasa saja...bagi siapa juga yang didampingi jin pe-
ndekar...marah tak tentu pasal menjadi permainannya...dan
semakin diikut-ikutkan rasa marah...pasti semakin menjadi-
jadi hasutan dan rasukannya...

...kalau bertahan pula...rasa tak puas hati meracuni peras-
aan....malah mungkin ada yang rasa nak gila...tapi ikutkan
perasaan pun...sama juga...boleh naik gila jadinya...

Wallohu a'lam

3 ulasan:

  1. betol tu, layan org ada jin pendekar ni, buat sakit hati jew, mcm hamba jew dia buat kt kita, kecuali kita kena guna helah gak, kena kt dia, itu yg selalu saya buat pd kwn saya, sampai saya nk hapus jew jin tu, sebenar nya saya kasihan kt kwn saya tu..

    BalasPadam
  2. ...yalah...kesianla kwn Kenu tu...tapi
    nak buat macam mana lagi kan...

    BalasPadam
  3. ...sebaik-baiknya kalau ada rakan se-
    begini...dapat disedarkan bahaya dan
    kesannya...dan minta rawatan sambil
    amalkan sendiri pendinding diri...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam