Isnin, 1 Julai 2013

Sakit Jantung Biasa Atau Gangguan (2) ?

Apabila saya lekapkan tapak tangan dibelakang-
nya...budak itu memberitahu...tiba-tiba saja 
jantungnya berdebar lebih kuat...

..dan apabila saya cubit cabut 3 kali dari belakang-
nya...degupan jantungnya kembali normal...dengan 
izin Tuhan.

Menurut ibunya...doktor mensyaki anaknya itu ada 
masalah jantung berlubang...namun pihaknya belum 
bersedia untuk membuat sebarang pembedahan 
memandangkan ia masih belum dapat dipastikan lagi.

Saya beri air doa...dan seminggu kemudian...apabila 
saya lekapkan tapak tangan dibelakang budak ter-
sebut...saya dapat merasakan seluruh ruang dadanya 
panas membahang...

Setakat yang dapat saya pastikan...ada gangguan
pada bahagian dada juga jantungnya...

Biasanya gejala yang membuat doktor mensyaki
adanya masalah pada jantung itu adalah dari
sebab degupannya yang lebih kuat...juga degupan
yang ' tidak rata '...rasa sakit...sesak nafas...cepat 
letih atau sentiasa lesu...'bunyi aneh' pada jantung-
nya...dan sebagainya...

Selain degupan lebih kuat atau cepat...gangguan
jin juga boleh menimbulkan gejala degupan jantung
lemah atau sangat lemah atau lambat...contohnya
mungkin degupan normal 80 kali seminit akan
menjadi kurang dari 60 kali seminit...

Seorang ibu yang sakit dada...saya dapat rasakan
degupan jantung dalam seluruh ruang dadanya....
iaitu seolah-olah ia ada banyak jantung...

Setelah dirukyah...dengan izin Tuhan...bahang
panas mula keluar dari bahagian dadanya dan
degupan jantung yang banyak itu juga hilang...

Bahagian kepala dan dada adalah antara bahagian
yang paling kerap menjadi sasaran gangguan jin...
dan antara tanda utamanya...fikiran dan perasaan
anda mudah terganggu...sangat mudah atau sentiasa 
tertekan tanpa sebab munasabah...atau....anda ' 
jadi terlebih ' sensitif tak tentu pasal...

Wallohu a'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan