Jumaat, 12 Julai 2013

Jin Terbang ?...6N

1 Ramadan...masuk saja waktu asar...saya mula
rasa kurang sihat...bahagian belakang kepala
terasa sakit...saya  pasti dari gejalanya...bahawa
ia sakit dari sebab serangan jin...

Masuk waktu maghrib...kesakitan mula menguasai
seluruh bahagian kepala...saya tetap mandi seperti 
biasa walaupun kepala terasa sakit berdenyut-
denyut seperti nak pecah apabila disirami air...

Terlintas pada hati saya...mungkin inilah yang di-
alami oleh 4 orang penduduk sekampung sebelum-
nya yang akhirnya mati setelah sakit atau rebah 
secara tiba-tiba...

...dan terlintas pada hati saya...mungkin saya
juga akan menyusuli mereka dengan cara yang
sama...kerana ini saya menganggap serangan ini 
agak serius...namun saya serahkan perkara ini
kepada ketentuan Tuhan...

Saya berusaha juga ke surau pada Isyaknya...
dan sebaik saja saya keluar dari kereta...
tanpa sebarang sebab atau niat...saya berpaling 
ke belakang dan ketika itu jauh kira-kira 50 meter 
di atas...kelihatan sebuah bola api sedang terbang 
dari barat menuju ke arah timur...

Dalam keadaan langit gelap dengan sedikit taburan
bintang...bola api itu sangat jelas kelihatan...dan
secara spontan saya hadapkan jari telunjuk kiri
ke arah bola api tersebut...

Saya yakin ianya adalah jelmaan jin yang sedang 
terbang...maka saya niatkan seandainya jin tersebut 
sedang berniat buruk atau cuba menyerang sesiapa 
dari kalangan manusia...semoga ia binasa...

Tiba-tiba bola api yang sedang terbang itu kelihatan
meletup dan terputus dua...bahagian depannya 
melantun meninggalkan percikan api pecah...ketika 
itu juga semuanya hilang dari penglihatan...

Dengan izin Tuhan...sakit kepala yang biasanya hanya
akan sembuh tiga atau hingga  hari ketujuh...nampak-
nya pulih dengan cepat...sebelum tengah malam saya
sudah hampir pulih sepenuhnya...

6 Nota

1. Sudah beberapa kali saya terlihat benda yang di-
katakan telur terbang ( sihir tuju-tuju ) terutamanya
ketika bulan gelap langit penuh bintang bertaburan.

Ianya seperti telur putih dengan ekor benag yang juga
kelihatan putih...

Biasanya kalau ia mengenai sasaran...benda-benda ini
termasuk batang-batang jarum akan masuk ke dalam
perut menyebabkan kesakitan yang amat sangat...

..dan kalau di izinkan Tuhan tanpa rawatan...seseorang
itu mungkin mati sakit perut dalam tempoh sehari dua.

2. Ini kali pertama saya melihat bola api terbang...
saiznya jauh lebih besar daripada telur tuju-tuju...dan
kelihatan api yang menyala-nyala meliputi bola api
tersebut...

...kemudian pada bahagian belakangnya...api itu me-
manjang membentuk ekor...

Warnanya seperti warna kekuningan lampu jalan raya.

3. Berlaku di negara seberang bola api yang sering di-
lihat jatuh pada tebing sebuah tasik...dan ada orang
yang pernah melihatnya...sebaik saja bola itu jatuh
ke tanah...muncul satu lembaga hitam besar yang
kemudiannya melangkah masuk ke dalam air tasik...

4. Pada setengah tempat...boleh jadi bola api itu
adalah ' hantu penanggal '...( menurut seorang rakan ).

5. Pernah beberapa kali di lihat... pada kawasan 
setempat...jin itu berupa bola api biru yang ber-
cahaya tapi tidak menyuluh...melayang terbang 
perlahan-lahan...

6. Sudah beberapa kali saya alami...serangan jin
yang lebih agresif di bulan Ramadan...mungkin
jin tersebut cuba mengambil kesempatan dari ke-
tidak selesaan berpuasa terutama pada hari-hari
mula berpuasa...atau mungkin jin itu mengesan aura 
yang lebih lemah...

...tapi pada bulan puasa sebelum ini...rasanya tiada
pula serangan ' yang boleh dibanggakan '...

Wallohu a'lam

6 ulasan:

  1. Salam Tuan, saya selalu tertanya-tanya bagaimanakah manusia yang mempunyai ilmu hitam boleh menceraikan anggota badan apabila berjaya berhubung dengan Syaitan. Contoh Penanggal(Balan-balan) yang. Ada apa-apa maklumat boleh dikongsi kah tuan? Terima kasih..Wslm.

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam wbkth saudara...

    Saya pernah menonton video seorang lelaki ahli silap
    mata jepun boleh memisahkan kepalanya dan mem-
    angkunya diriba sedangkan ia masih boleh bercakap...

    Silap mata itu dibuat dalam khalayak ramai...dan
    boleh dirakam kejadiannya dengan video..juga di
    ambil gambar...

    Saya tidak mempunyai masalah untuk memper-
    cayainya kerana beberapa tahun sebelum itu...
    saya terbaca dalam sebuah buku Tok awang Ngah
    tentang seorang lelaki yang menggunakan cara
    sama semata-mata untuk meleraikan pergomolan
    isterinya dengan seorang ibu lain di tengah khalayak
    ramai...

    Apabila siku isterinya terkena pada mukanya...tiba-
    tib kepalanya tercabut dan bergolek diatas tanah...

    Kepala itu bergolek sambil ia mengaduh kesakitan
    dan badannya yang tidak berkepala lagi itu pula ber-
    lari mengejar kepalanya tersebut...

    Dan hasilnya...si isteri terhenti bergaduh kerana
    pengsan terkejut...

    Badan tanpa kepala itu terus memangku kepalanya
    dan kepalanya itu masih bercakap dan mengaduh
    kesakitan...tapi apabla ia ke suatu ruang yang tidak
    dilihat orang lain...ia 'kembali' kepada 'asal'...iaitu
    kepalanya masih ada dan kepala diribanya sebenarnya
    hanyalah sebiji buah kelapa...

    BalasPadam
  3. Terima Kasih Tuan,
    Saya ternampak ada satu ayat dlm surah al-arof ayat 117. Iaitu tongkat ahli sihir firaun menjadi ular padahal ianya adalah tali-tali yang dicampakkan. Mata-mata pemerhati/audien waktu itu juga telah terkena sihir lalu melihat tali itu adalah ular..
    Wallohualam..

    BalasPadam
  4. Sama-sama saudara...

    Para ulama berpendapat perubahan bentuk berkaitan
    sihir itu hanya tipuan pandangan mata semata-mata...
    sedangkan benda tersebut pada zatnya tidak pernah
    berubah...

    Tali tukang sihir Raja Firaun bertukar menjadi ular
    sehingga menakutkan orang ramai...juga pada Nabi
    Musa as sendiri...

    ...namun para tukang sihir itu dapat mengesan
    bahawa tongkat Nabi Musa itu benar-benar berubah
    menjadi ular...dan bukan tipuan pandangan mata
    seperti tali-tali mereka...

    ...maka mereka berkata...ia bukan sihir...tapi mukjizat
    dari Tuhan yang sebenar ke atas Nabi Musa as dan
    mereka semuanya jadi beriman walaupun diseksa dan
    di bunuh olah Raja Firaun...

    Contoh lain seperti manusia bertukar menjadi harimau
    ...babi hutan untuk tujuan mencuri...jadi ular...helang
    dan terbang dan sebagainya...

    Pada hal mereka sebenarnya tidak berubah rupa...tapi
    jin yang melapisinya menyebabkan seolah-olah mereka
    sudah berubah rupa...

    ...dan sebagainya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum tuan,bolehkah saya ingin tahu,mampukah sihir untuk ubah suara seseorang,wajah seseorang apabila kita melihatnya dirumah orang tuanya.kenapa apabila saya telefon dn mendegar suara nya terasa seperti ada sesuatu didalam otak yang mengeluarkan suara apabila kita berfikir dan niat pun sama boleh mengeluarkan suara wanita,suara orang bercakap,dan hanya dengar wakalaikumsalam,dari kiri dan kadang kadang dari kanan telinga dan otak,penah ketika saya ingin mandi, ada suara dalam 5 suara bebeza yang keluar dari kolah takugan air,ia melepaskn benda terbang sebesar mini pepatung apabila terkena pada tangan menyerap kedalam kulit selebihnya kedalam ubun ubun,saya juga pernah terlihat ada cahaya biru berbentuk bola yang terbang perlahan naik dan hilang dekat kawasan halaman rumah saya,mohon diperjelaskan terima kasih,.

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum... Anak sy ada ternmpk bebola api masuk melalui tingkap dapur. Berlegar2 di kawasan dapur. Kemudian menuju ke ruang tamu rumah dan jadi debu.... Anak sy lelaki umur 9tahun. Apa maksud tu semua. Anak lelaki sy sorang je nmpk.

    BalasPadam