Sabtu, 24 Disember 2011

Angin Bisa (15)...Dicintai Jin Jantan...

Ketika rakan itu menutup mata...saya membuat satu
set pernafasan 'scan'...

Rakan itu melihat satu makhluk seperti beruk...
bertaring panjang...dan ia dapat merasakan makh-
luk itu adalah jantan...

Sebelum ini..rakan itu tak pernah melihat...malah
tak pernah mengetahui adanya makhluk tersebut...

Tingginya dan caranya berdiri sama seperti manusia
biasa...

Makhluk itu berdiri di bawah sepohon kayu di ping-
gir hutan sedang memerhatikan rakan itu dari jauh.

Olah kerana rakan itu melihatnya..maka bererti ada
angin bisa makhluk itu dalam bahagian otaknya...
atau dengan kata lain....makhluk itu mendampingi-
nya...

Saya bertanya kepada rakan itu samada ia dapat mer-
asakan kenapa makhluk itu mendampinginya...cepat
saja rakan itu manjawab...makhluk itu suka (cinta)
kepadanya...

Bererti..angin bisa makhluk itu juga dah agak padat
dalam bahagian dadanya...

Saya memintanya membuat 4 Qul pernafasan iaitu ter-
masuk Suroh Al Kafirun...

Setelah selesai...rakan itu memerhatikan semula ma-
khluk tadi...dan memberitahu...makhluk itu keliha-
tan senyum padanya...

Pelik pula saya rasakan...seolah-olah amalan pend-
inding tersebut langsung tak berkesan...tapi saya
ada idea lain...

Ada angin bisa dalam dada rakan tersebut...maka ia
dapat merasakan perasan makhluk itu...maka saya ber-
tanya apa yang sedang rakan itu rasakan...

Ia memberitahu...tiba-tiba ia merasa resah tanpa se-
barang sebab...bererti makhluk itu sedang merasa
resah...iaitu ia telah mendapat kesan dari amalan
tadi...

Jadi rupanya...'senyum beruk' makhluk yang memang
beruk itu adalah lakonan semata-mata...atau suatu
tipu helah...

Ini seperti anda membaca Ayat Kursi...tapi tiba-
tiba orang yang kerasukan jin itu senyum atau men-
gajuk...atau malah mungkin kelihatan seperti tam-
bah seronok...

Kalau anda kurang faham...maka anda mungkin lemah
atau terus patah semangat...

Biasanya tambah sakit...jin itu akan tambah keta-
wa atau tambah lakonan 'gumbiranya'...

Ketika saya sedang merukyah seorang isteri rakan
...rakan itu akhirnya memberitahu saya...hampir-
hampir saja ia menyuruh saya menghentikan rukyah
kerana ternyata isterinya yang sedang kerasukan
itu semakin bertambah lawak jenaka serta maki ha-
munnya...

Namun ternyata...akhirnya jin tersebut tak dapat
bertahan dan lari keluar...dengan izin Tuhan...

Maka mungkin kalaulah rakan itu sendiri yang mer-
awatnya...ia sudah menghentikan rawatan kerana te-
rmakan tipu helah jin perasuk...dan memang itulah
tujuan jin tersebut...

Saya meminta rakan itu mengulangi pernafasan tadi
sekali lagi...

Setelah selesai...rakan itu memberitahu...makhluk
itu sedang memegang kepalanya...seperti sedang
sakit kepala...

Ketika itu juga rakan tadi merasa resah dan mula
merasa marah kepada dirinya sendiri...iaitu jin
beruk itu mula kesakitan dan merasa marah kepada
rakan tersebut...

Saya memintanya buat untuk ke tiga setnya...dan
setelah selesai...nampaknya rakan itu mula meng-
alami tekanan jiwa...

Ia melihat makhluk tersebut terbaring di atas ta-
nah sambil memegang kepalanya menahan kesakitan
sdan dalam masa yang sama tiba-tiba rakan itu me-
rasa sangat sayu...terasing...sangat kecewa...ra-
sa dipersia-siakan...sakit hati...

...tapi?...ada tapinya...

Rakan itu dapat merasakan suatu perasaan halus...
"...tak apa...saya akan memujuk rayu engkau agar
kita dapat bersama semula..." itulah yang tersi-
rat di dalam perasaan jin beruk tersebut...

...ternyata 'jejaka romantik' itu masih sangat
mencintai 'kekasihnya'...walaupun 'ia' telah di-
sakiti sebegitu rupa...cuma buat masa ini...'ia'
masih 'frust beruk' lagi...

Secara terus terang saya mengingatkan rakan itu..
jin jantan tersebut mencintainya...dan pasti jin
tersebut tak akan membenarkan rakan itu didampingi
lelaki manusia terutama yang bergelar suami...

Seandainya jin tersebut masih dapat mendekatinya
maka kalaupun rakan tadi dapat berkahwin semula...
sejarah mungkin akan berulang seperti sebelumnya
...iaitu penceraian...

Belum sampai setahun rakan itu diceraikan...sete-
lah 2 tahun suaminya dulu makan hati dan menangg-
ung tekanan apabila rakan itu bersikap agak keras
padanya...suka membantah...marah tak bersebab
atau tak bertempat...akibat rasukan angin bisa jin
tersebut dalam dirinya...

Yelah...perasaan jin itu dah separuh bersatu dalam
perasaanya...maka ia sentiasa rasa nak mengamuk se-
bagaimana marahnya jin tersebut kerana terpaksa
berkongsi kekasihnya...

...nampaknya jin itu berjaya memisahkan mereka...
dan kini rakan itu dah menjadi miliknya seekor...

Selama terpisah...khabarnya dah ramai 'cowok' yang
cuba menguratnya...malah yang menelefon sendiri...
atau jumpa sendiri...'al maklumlah'...

...rakan itu bukan saja masih muda...malah berker-
jaya baik...sedang giat mendalami agama...( Alham-
dulillah)...sebenarnya baik akhlak...ramah...sopan
...dan ada rupa ( macam saya la tu...kalau tak ada
rupa...muka datar saja...bukan orang namanya...tapi
'mambang' tanah )...namun...

Saya menekankan kepadanya...pentingnya ia meminta
rawatan...sambil manjaga amalan...kerana selagi
jin itu mendampinginya...maka ia akan mempertahan-
kan rakan tersebut...dan akan cuba menguasai rakan
tersebut selama hidupnya...

...dan kesan sampingan lainnya pada jangka masa
panjang...apabila angin bisa jin tersebut semakin
padat dalam jasadnya...akan timbul penyakit yang
tak akan dapat dirawat oleh rawatan hospital...

Biasanya sasaran bagi gangguan ini adalah penyakit
gangguan pada bahagian kepala...dan dada...termasuk
sakit kepala dan jantung...

...kemudian kemungkinan lainnya adalah seperti pe-
nyakit dalam perut...kerana ada kemungkinannya jin
itu akan masuk dan tinggal dalam perut...sakit
tulang atau sendi...termasuk lutut...bisa-bisa atau
sakit sendi...dan boleh jadi barah rahim...atau
sebarang ketumbuhan buatan...lumpuh buatan...dan
sebagainya...

...iaitu selain gangguan fikiran dan tekanan jiwa
serta rasukan...dan sebagainya...iaitu bergantung
kepada keadaan gangguan juga pertahanan diri...

Lain-lain kemungkinan adalah samada seseorang itu
akan hidup liar atau sebaliknya sentiasa berkurung
menghindari orang ramai..atau kalau lebih berat...
menghindari cahaya terang...

Apa-apa pun...semuanya bergantung kepada ketentuan
Tuhan...yang penting kita berusaha dan berikhtiar
semoga Tuhan mempermudahkan kita dalam segala uru-
san...

Wallohu a'lam

6 ulasan:

  1. penulisan bro lawaklah sekarang ya hahaha :P
    salam sejahtera buat bro sekeluarga,ameen ya Allah S.W.T.

    BalasPadam
  2. Salam Hafiz...iye ke ?...kalau dah citer
    pasal jin beruk...nak kene melawakle
    agak nyer...tapi kalau Hafiz nak tau...
    kalau dier datang dalam mimpi...
    hensom nyer ngalah hero filem Hindustan..

    Ameen...terima kasih Hafiz...semoga sejah-
    tera kita semuanya...

    Insya Allah...

    BalasPadam
  3. Assalamu'alaikum En. Junied,

    Sy sgt2 berharap agar En. Junied sudi memberikan alamat email utk dihubungi. Sy sdg mengalami mslh gngguan yg kritikal dan tidak boleh diceritakan disini.

    BalasPadam
  4. Wa alaikum salam wbkth Hamba Allah...

    Saya minta maaf...kerana atas sebab-sebab
    tertentu saya tidak siarkan alamat email
    secara terbuka...

    Kalau anda tidak keberatan...sila bagi
    alamat emailnya untuk saya hubungi ya...
    Insya Allah...

    BalasPadam
  5. Ok. Ini email sy: hambapencipta247@yahoo.com.
    Sgt2 berharap agar dpt berhubung dgn en. Junied dgn kadar segera. Terima kasih.

    BalasPadam
  6. Sama-sama...saya sudah hantar alamat
    emailnya...

    BalasPadam