Rabu, 7 Disember 2011

Angin Bisa (09)...Ujian Dan Doa...

"...saya sembahyang Sunat Hajat...saya sembahyang
Sunat Tahajjud tiap-tiap malam...apa saja saya
minta..cepat saja Tuhan bagi...tapi bila saya min-
ta kesembuhan...tiada reaksi...sudah sekian lama
sampailah sekarang..tidak pernah ada reaksi...

..saya mahu...kalau saya berdoa...terus saja Tuhan
bagi reaksi..." kata makcik tu penuh bersemangat
sambil mengisyaratkan tangan pada dadanya...

"...kalau saya berdoa...saya minta Tuhan bagi saya
kesembuhan di dunia ini juga...bolehkah begitu..?
tanya makcik tu kemudiannya...

Kalau kita berdoa...ikut adab orang berdoa...kita
memohon saja tapi jangan pula kita paksa Tuhan ikut
kemahuan kita...

Kita cuma tahu meminta sesuatu...tapi Tuhan lebih
tahu adakah benda yang kita minta itu sebenarnya
baik atau buruk pada kita...

...dan Tuhan lebih tahu bila masanya doa kita itu
benar-benar kita perlukan...samada di Dunia atau
di Akhirat...

Makcik tu rasanya boleh menerima sekadar pandangan
saya...walaupun makcik tu terpaksa menggigit bibir-
nya...ternyata ia tak suka pendapatnya di bantah...

Makcik itu baru saja bersara dari perkhidmatan...
dan ia sangat banyak pengalaman berkaitan sejak za-
man mudanya...

Ia pernah menanam 99 susuk kayu ke tubuhnya...tapi
ia dah buang semuanya...

Kini makcik itu menghadapi masalah gangguan dalam di-
rinya...iaitu jin yang mendamping dan tinggal dalam
badannya...

Silap tempat saja makcik itu pergi..ia akan jatuh
sakit...malah jin itu juga 'menentukan' apa yang ia
boleh buat...apa yang ia tak boleh buat...

Sudah puas berubat pada perawat-perawat Islam sana
sini...termasuk perawat yang meragukan kerana ter-
desak...namun jin tersebut masih kuat bertahan dalam
badannya...

Sekarang amalannya di ambil dari seorang Ustaz...ia-
itu antara perawat terkenal di KK...

Amalannya...mesti menghabiskan beberapa suroh panj-
ang setiap hari termasuk Yasin...Al Mulk..Al Waqiah
...dan lain-lain semuanya lebih kurang 7 suroh...

Namun setiap kali beramal...makcik itu beritahu...
jin yang tinggal dalam badannya akan membuat satu
barisan pada tulang belakangnya...dan ternyata
dengan cara begitu...jin yang banyak tinggal dalam
badannya terus bertahan...

Pada pemahaman saya...jin tersebut berkubu...atau
membuat perisai...dan makcik tu perlu suatu amalan
yang boleh memecahkan perisai tersebut...atau
minta bantuan seseorang...

Hati saya tergerak nak menawarkan diri...tapi apa-
bila teringat pada pesanan ustaz...jangan terlalu
mudah menawar diri kecuali dalam kalangan keluarga
sendiri...niat itu saya batalkan...lagi pun saya
sekadar dapat berusaha...hanya Tuhan yang menentu-
kan segala sesuatu...

Seperkara lagi yang menyusahkan hati makcik tu...
anak tunggal lelakinya...dulu taat solat...tapi
kini dah lama meninggalkannya...

Empat orang ustaz yang dipanggil ke rumah untuk me-
nasihatinya...ternyata hanya membuat anak makcik
tersebut menyimpan sejadahnya elok-elok...tanpa
diusik...

Saya beritahu makcik tu...kalau ibu ada gangguan la-
ma...maka sebaiknya anaknya juga di 'scan' dan bia-
sanya memerlukan rawatan...sangat-sangat tak memadai
hanya dengan nasihat tanpa menjauhkan ia dari jin
yang mempengaruhinya...

"...kena tempias dari saya kah...? tanya makcik ter-
sebut...dan saya hanya mengangguk walaupun saya syak
ia lebih daripada sekadar tempias semata-mata...

Malam...tiga jam selepas itu...kebetulan kami ber-
kumpul dalam satu majlis perkahwinan kalangan kelu-
arga...saya sempat menegur anak makcik tersebut
yang sentiasa ramah dan santai...

Saya mengambil tempat duduk di bahagian tengah-te-
ngah tempat duduk tetamu yang penuh dengan keluarga
...saudara juga rakan-rakan pengantin baru...

Suatu ketika hati saya tergerak untuk menoleh ke-
arah kiri...dan saya dapati betul-betul bertentang
mata dengan anak makcik tersebut yang rupanya dari
tadi sedang merenung saya dengan pandangan tajam...
ada cahaya kemarahan pada matanya......

Tiba-tiba anak makcik tersebut kelihatan terkejut
dan terpinga-pinga..macam orang terkejut dari tidur.

...ia menggosok-gosok dahinya beberapa kali dan
mengeluarkan telefon bimbitnya lalu tunduk melihat
sesuatu padanya...

Sebenarnya...jin itu telah menjadi saka anaknya...

Wallohu a'lam

25 ulasan:

  1. Assalammualikum sauadara...saya nak tanya saudara berlajar ilmu apa ya?saudara di sbh kat area mana?

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam wbkth yusri...

    Secara ringkasnya Manzil dan tenaga
    dalam dari Pusat Rawatan Iman
    theraphy...

    Saya dalam daerah Ranau...

    Kalau yusri berminat nak tahu lebih...
    ada nombot hp guru saya dalam blog
    rahsia nampak jin catitan bulan april
    yang berada di K.Kinabalu...pada tajuk...Rawatan...dan ijazah...?

    Sebenarnya secara asas...saya sekadar
    cuba mencungkil seberapa sedikit rah-
    sia gangguan dan rawatan...dan secara
    umumnya...semua ahli tenaga dalam dari
    mana juga perguruan boleh menggunakan
    teknik atau mana-mana kaedah dalam
    blog ini...

    Begitu pula..untuk beberapa amalan se-
    perti Manzil..3 Fatihah senafas...
    Pernafasan 3 Qul...Ayat Kursi pernafa-
    san...dan sebagainya...adalah terbuka
    untuk kegunaan umum...

    Kaedah 'scan' mudah tenaga dalam juga
    terbuka untuk umum...dan terpulang
    pada persediaan diri masing-masing men-
    genai keboleh gunaannya...

    Saya bukan guru...hanya ahli biasa dan
    tak dapat mengijazahkan amalan khusus
    perguruan ini...yang boleh hanya ustaz
    iaitu guru saya dan guru utama...

    Cuma setakat ini...saya telah berjumpa
    dengan ustaz bulan lalu...untuk sement-
    ara belum ada pengambilan ahli baru...
    tapi yusri kalau berminat bolehlah ber-
    hubung dengan ustaz ya...Insya Allah...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  3. Terima Kasih saudara...saya sebenarnya minat semua artikal yang saudara bentangkan dalam blog saudara ni dan blog rahsia kenapa anda nampak jin...
    artikal dlm tu sangat berguna terima kasih saudara..
    Guru saudara ini di kk kah?sebab saya di Lahad Datu..kalau guru saudara di kk mudah saya berjumpa dengan beliau...
    saya sebenarnya ada mengikuti ahli tendai (tenaga dalam Ilahi)..sekarang ni perubatan saya lebih kepada sakit2 biasa seperti senggal2/bisa tulang,sakit perut dll....jadi saya kurang dalam perkara benda2 ghaib..sakit yang berkaitan dengan jin...jadi sekarang ini saya sedang mencari seorang guru yang boleh membimbing saya...insyallah saya akan coba hubungi guru saudara...terima kasih diatas infonya ya....

    BalasPadam
  4. Sama-sama saudara...dan terima kasih banyak-
    banyak atas perhatian juga minatnya ni...
    Alhamdulillah...

    Sementara tu ya...kalau saudara amal Ayat
    Manzil...perubatan saudara dengan sendiri-
    nya akan lebih jauh masuk ke alam perubatan
    gangguan jin dengan perubatan saudara yang
    sedia ada sekarang ni...Insya Allah...

    BalasPadam
  5. ya kah...apa sebenarnya kegunaan ayat manzil ni?

    BalasPadam
  6. saudara ada tak FB/no hp mudah untuk berhubung

    BalasPadam
  7. FB tak ada...no hp...saya minta maaf banyak-
    banyak ya...saya belum terfikir untuk mem-
    beri no hp sekurang-kurang untuk sementara
    ini...

    Sebarang persoalan saya galakkan sangat pa-
    da ruangan ini...semoga rakan-rakan kita
    yang lain juga dapat serba sedikit pengeta-
    huan darinya....Insya Allah...

    Saya minta maaf yus ya...

    BalasPadam
  8. Adapun kegunaan Manzil sila lihat catitan
    Mac 2010 ya...pada blog rahsia nampak jin.

    Ada beberapa perkara berkaitan ayat Manzil
    padanya...Insya Allah Yus ya...

    BalasPadam
  9. ok...terima kasih...byk yang saya mau tanya junied ini kalo2 junied bole terangkan.. diantaranya yang berkaitan dengan gangguan jin..kalo tangan terasa lembab2/berair adakah itu salah satu gangguan daripada jin...

    BalasPadam
  10. Sama-sama Yus...banyak sebabnya...mungkin
    perpeluhan biasa atau mungkin angin bisa
    bergantung kepada keadaan atau masa ketika
    ia terasa lembab...

    Kalau lembabnya semasa mengamalkan pendi-
    nding jin...atau di rukyah..atau solat...
    atau berdepan pendinding putih orang lain
    atau orang yang ada pendamping jin...
    atau masuk ketempat yang terasa ada benda
    halus...atau sebagainya...maka kemungkinan
    besarnya ia adalah angin bisa...

    ..atau tanpa sebarang sebab munasabah....

    Insya Allah Yus...saya cuma tahu sedikit
    tapi mudah-mudahan persoalan Yus akan me-
    mbuka mata kita kepada sesuatu yang tak
    pernah kita fikirkan...dan dapat berkongsi
    sedikit pengetahuan untuk manafaat umum...

    Yang mana saya tak tahu...sama-sama kita
    cari jawapannya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  11. tangan lembab/basah nya tidak tentu masa... pernah dulu saya bertanya kat org yg pandai... dia bagi tahu rezeki..walallahu alam..

    BalasPadam
  12. Kalau begitu...sebaiknya minta 'scan'
    ya...ia memang ada sebab biasa dan
    ada sebab gangguan...iaitu air yang
    keluar kerana ada angin bisa...

    Atau minta pereksa hospital...kalau
    ada sebab yang dapat dikesan...tapi
    saya pasti gejala tersebut juga ses-
    uai untuk minta 'scan' gangguan...

    Yus boleh cuba baca Ayat kursi pada
    kedua tapak tangan seperti berdoa...
    ludah sedikit dan sapu kedua belah
    tangan sambil menutup mata dan cuba
    rasakan jika ada tindakbalas seperti
    benda bergerak...perubahan suhu...
    degup jantung atau sebagainya ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  13. ok terima kasih...insyallah saya akan coba scan nanti...kalau scan untuk org lain cara nya sama ke?

    BalasPadam
  14. saya nak tanya berkaitan bismillah 5,baru2 ini saya ada mengamalkannya...seperti biasa selepas sembahyang saya akan baca bismillah 5..7 kali.. jadi saya sarapanlah disebuah restoran ni.. selesai saja makan terus sakit perut..buang air besar tengok tidak juga cirit birit najis seperti biasa..keluar saja dari tandas terus berpeluh tidak tahu dimana punca panasnya padah masa tu hujan dan sejuk...1 hari saya sakit perut..sampailah sembahyg maghrib saya ulang balik bacaan bismillah 5..terus hilang sakit perut..kenapa ya?adakah ini disebabkan restoran itu menggunakan sesuatu yang x baik?sedangkan masa saya makan tu isteri dan anak2 pun ada bersama...mereka tidak sakit...

    BalasPadam
  15. Salam Yus...

    Banyak kemungkinannya..

    1.Restoran guna pelaris...jadi badan
    tolak bisa dia keluar...kalau tidak
    angin dia masuk badan...

    2.Ada orang lain 'test' kita...

    3.Tak ada orang...tapi ada jin sen-
    diri 'test' amalan kita...

    4.Tindak balas angin dalam badan kita
    dengan sesuatu dalam dalam makanan...

    ...dan sebagainya...wallohu a'lam

    Tapi buang air dan berpeluh itu tanda-
    nya ada angin bisa masuk badan...dan
    kemungkinan ikut makanan...atau minu-
    man...

    Alhamdulillah...amalan pendinding itu
    dengan izin Tuhan berfungsi sebagai-
    mana sepatutnya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  16. Tentang 'scan' itu...bolehlah cuba dan
    kaji kalau untuk orang lain...iaitu
    ia buat sendiri atau kita yang buat
    untuknya...

    Kalau ada sakit pada badan...maka tekap
    kan tapak tangan atau dekatkan tapak
    tangan kita padanya...mungkin ia akan
    rasa sedikit panas atau ada benda ber-
    gerak di dalamnya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  17. Alhamdullilah....dulu memang saya amalkan bismillah 5 bismillah 6 ni tapi saya stop dan sejak saya masuk ke blog junied saya start balik mengamalnya....dulu saya mengamalkan nya saja tapi tidak begitu terperinci fungsi sebenar bismillah 5 ni..alhamdullillah bila saya lihat di blog junied baru saya tahu... mungkin ada kelebihan yang lain kan ?

    BalasPadam
  18. selain cara scan di atas ada tak cara lain untuk scan yang tanpa ijazah?

    BalasPadam
  19. Cara lainnya...buat 3 Fatihah senafas
    seperti yang telah saya nyatakan dalam
    blog rahsia nampak jin...

    ..juga amal Ayat Kursi 11 kali...juga
    Ayat Kursi penafasan...atau 3 Qul per-
    nafasan...semuanya ada dalam blog rnj.

    ...atau amal Ayat Manzil...atau minum
    serta mandi air Manzil...dan sebagainya.

    Kalau ada sebarang tindakbalas...maka
    tandanya ada angin bisa jin...

    Wallohu a'lam

    Sebarang tindakbalas

    BalasPadam
  20. Ayat manzil ni bukan ayat ruyqah kah?

    BalasPadam
  21. ...ya...saya gunakan ia sebagai amalan
    pendinding diri juga rukyah...

    BalasPadam
  22. junied ada tak keilmuan yang berkaitan dengan perubatan dengan tumbuhan/buah-buahan (perubatan Herba)?

    BalasPadam
  23. Assalamualaikum En.junied,

    Sy hafiz dari KL, sedang sy google2 di internet sy terjumpa blog tuan, dan pengisian ny menarik.

    Sy ingin bertanya berkaitan bisa angin, sy mempunyai masalah angin di dalam perut.

    Untuk pengetahuan tuan, sy pernah berubat dengan perubatan islam dan masih mencari dan berusaha berubat.

    Sy ingin bertanya tuan, sy kerap berasa sakit kepala yg lama, tidak tahu apa punya nya. biasany sakit dari leher ke kepala. adakah ini berpunca dari bisa angin?

    Selain itu sy juga berasa sakit dada, seperti dicucuk2. ia akan hilang sakit dada tersebut apabila angin diperut muncul. kebiasaanny sy akan urut perut dan angin tersebut berbunyi dan seperti ada dua gelembung angin di kiri dan kanan perut.

    Persoalan terakhir, adakah di bulan Ramadhan ini perkara2 seperti gangguan jin dan bisa2 ini wujud? muskil hehe =)

    Sy harap dapat sedikit penjelasan dan bantuan dr en.junied.

    hafiz,
    ikhwanulhafiz@gmail.com
    wasalam

    BalasPadam
  24. W alaikum salam wbkth En. ikhwanul hafiz...

    Alhamdulillah...terima kasih atas pandangannya...

    1. Angin bisa ialah angin dari jin...dan ia boleh menyebab-
    kan gejala gangguan..ketidakselesaan...penyakit dan
    sebagainya...

    Kalau dalam badan angin bisa itu juga membentuk laluan
    serta penempatan jin...

    2. Gejala pada saudara ia kemungkinan besarnya angin
    bisa...

    Selain minta rawat..sebaiknya amal juga pendinding
    sendiri terutama Ayat Manzil..buat airnya dan jadikan
    minuman sehari-hari selain daripada amalkan membaca-
    nya...

    Kalau ada perawat dan ada sedikit saja perubahan atau
    kesembuhan yang saudara rasa...atau sembuh sekejap
    tapi gejala sakit atau ketidakselesaan berulang
    semula...maka teruskan berubat padanya...

    3. Dalam bulan Ramadan hanya syaitan asli yang di-
    kurung...iaitu jin kafir dari golongan anak cucu Iblis
    yang semulajadinya lahir kafir dan akan mati dalam
    keadan kafir...

    Syaitan asli ini macam iblis...ia tahu ia sesat...tapi
    sengaja memilih kesesatan (macam iblis)...dan
    tidak akan insaf atau bertaubat sampai matinya...

    Selain itu ialah jin biasa...macam manusia...ada
    Islam dan ada yang bukan Islam...boleh insaf atau bertaubat...dan macam manusia...ada yang tahu
    ia sesat..tapi ada yang tidak tahu ia sesat...

    Jin biasa inilah yang menjadi jin saka...jin sihir...
    jin ilmu..jin liar...penunggu itu dan ini dan
    sebagainya...yang menyebabkan gangguan...
    rasukan dan penyakit...

    Sedangkan syaitan asli kerjanya hanya menghasut
    kepada dosa...maksiat...keingkaran dan kekafiran...
    iaitu sekadar penghasut kepada kemurkaan Tuhan.

    Maka dalam bulan Ramadan...gangguan jin biasa
    tetap akan berlaku...yang tidak ada hanya hasutan
    syaitan asli...

    Antara lain beza antara syaitan asli dan jin biasa
    ialah jin asli itu sangat cepat pembiakannya...dalam
    masa yang singkat selapas berhubungan jenis...ia
    menjadi banyak...

    ...manakala pada jin biasa mungkin seperti manusia
    iaitu mengandung beberapa bulan atau sebagainya.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam