Jumaat, 1 Februari 2013

...Aku...

Apabila saya merukyah berserta pernafasan
rakan yang sedang menutup mata itu...ia
ternampak satu wajah...iaitu wajah seorang
perempuan tua berkulit kasar menggerutu
dengan rambut mengerbang...

Ini bermaksud makhluk tersebut yang sebe-
narnya adalah jin tua itulah yang menggan-
ggunya...

Saya menarik nafas dalam-dalam...tahan...
kemudian melepaskannya sekaligus sambil
menampar lantai...

Saya ma'rifatkan menampar muka makhluk
tersebut...

Rakan itu beritahu...nenek itu berkata sesuatu
mengenai saya...

"...apa dia cakap ?" saya bertanya..

" Nenek itu cakap...apa pasal pula dia tampar
lantai tu..."

Sejak itu saya tidak guna lagi teknik tampar
lantai tersebut...buat pedih tapak tangan saja.

Wallohu a'lam

4 ulasan:

  1. hehehe....pandai tuan susun cerita..dari Guru Utama, Guru Kedua dan Aku, seronok membacanya..

    BalasPadam
  2. slm en junied di sini ada sedikit pandangan dari sy iaitu sebahagian besar masyarakat kita memandang remeh atau sinis tak kira ia banyak ilmu agamanya atau kurang. apabila ada dikaitkan gangguan jin,syaitan atau iblis.
    cuba kita perhatikan sabda rasulullah iaitu mengatakan bahawa ada lagi peperangan yg lebih besar iaitu perang HAWA NAFSU.
    maka hawa nafsu itu sendiri kuat dihasut oleh syaitan ,iblis agar manusia jadi lalai atau lemah menghambakan diri kpd ALLAH.
    maka ganguan atau hasutan ini wajib ditentang tak kira masa atau zaman.sesunguhhya kata2 baginda penuh dgn hikmah dan pengajaran bagi org yg mau berfikir.
    Semoga en junied dpt meneruskan keilmuan ini dgn rahmat Allah hendaknya

    BalasPadam
  3. Wa alaikum salam wbkth saudara ali...

    Benar sekali...melawan hawa nafsu semulajadi
    saja sudah cukup hebat..apalagi kalau ia di-
    perkuat dengan hasutan atau pengaruh
    iblis...syaitan juga gangguan jin...

    In-shaa Allah...terima kasih atas perkongsian-
    nya...semoga dapat menjadi renungan kepada
    kita semua...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam