Khamis, 11 Ogos 2011

Bahaya Demam Dan Penyakit Misteri...

Sedari dahulu...banyak penyakit misteri yang
menyerang manusia tanpa mengenal masa dan
umur...

Sangat kerap...berbagai penyakit misteri itu
menyerang seseorang dengan 'penanda' awalnya
demam panas misteri...

Antara ciri-ciri demam panas ini...

1. Ia datang tiba-tiba tanpa sebarang penjel-
asan munasabah...

2. Panas badan tak sama rata...contohnya pada
sebahagian badan panas...manakala pada pada
sebahagiannya lagi kurang panas...normal atau
mungkin sejuk...

Contoh lainnya...kepala sangat panas...badan
sederhana panas...atau panas badan cuma hingga
ke paras pinggang...atau tangan panas...tapi
kaki sejuk...

...dan sebagainya...

3. Tapak tangan atau tapak kaki...atau kedua-
duanya sekali sangat panas...lebih panas dari-
pada suhu badan...

Anda boleh tekapkan belakang tapak tangan ke
tapak tersebut untuk menguji suhunya...

4. Badan panas...tapi tapak tangan atau tapak
kaki..atau kedua-duanya sekali...sejuk...

Kadang-kadang sejuk itu cuma sampai keseparuh
anggota...contohnya badan panas...tapi tapak
kaki hingga ke paras buku lali sejuk...atau
tapak tangan hingga ke paras pergelangan pula
sejuk dan sebagainya...

5. Panas melampau...iaitu panas demamnya luar
biasa...

6. Panasnya turun naik pada masa yang singkat.

Kadangkala demam sembuh secara tiba-tiba...
kemudian datang semula juga secara tiba-tiba.

Kadang-kadang hilang datangnya panas itu tak
tentu masa...

7. Anda mungkin bermimpi aneh atau buruk...

8. Apabila seseorang pesakit sedang tidur...
mungkin ada padanya antara gejala-gejala ber-
ikut...

1) Matanya berkelip-kelip...

2) Biji matanya bergerak cepat ke sana sini
dan ada kalanya kelopak matanya yang terbuka
sedikit jelas mempamerkan cahaya mata yang
aneh...dan kadang-kadang seperti memandang
sesuatu dengan penuh tumpuan...

3) Anggota atau jari bergerak-gerak...

4) Tidur terkejut-kejut...

5) Bercakap samada difahami atau tidak...atau
mulut kumat kamit...

6) Senyum....atau ketawa...

7) Ketakutan atau menangis...

8) Mengigau...

9) Berpeluh tapi peluhnya tak sama...ada cuma
titis...dan ada yang besar-besar air peluhnya...

10) Berpeluh hanya pada sebahagian tubuh atau
anggota...

Walau bagaimana pun...tak semua orang demam itu
akan berpeluh...

Berpeluh biasanya tanda akan sembuh...atau turun
panasnya samada sementara atau terus pulih....

...dan sebagainya...

9. Rasa pening atau separuh bermimpi...

10. Kadang-kadang mungkin anda akan mengalami
keadaan badan atau anggota bergerak-gerak tanpa
dapat dikawal...dalam sedar...

11. Anda mungkin dapat melihat benda-benda ghoib
atau mendengar suara-suara atau bunyi aneh...

12. Ada gejala lain yang tak ada kaitan dengan
demam...contohnya...

- lumpuh semua atau separuh badan...

- ada jarum atau benda tajam menyucuk pada ke-
pala...dada...kaki tangan...sendi-sendi dan
sebagainya.

- bisa-bisa atau lemah sendi-sendi...

- badan terasa sakit seperti baru dipukul...
atau sangat letih tanpa sebab munasabah...

- tengkuk atau belakang terasa berat...

- ada benda-benda bergerak dalam badan...apa
juga bentuk gerakannya tapi ianya jelas terasa.

- badan terasa lemah...seolah-olah hilang tenaga.

- sesak atau berat nafas...

- merasa takut tak tentu pasal...

- Merasa marah tak tentu pasal...

- nafas terasa panas...

...berbagai penyakit misteri...dan sebagainya...

13. Anda mungkin sentiasa rasa pening...atau rasa
nak pitam...

14. Pesakit mungkin mengalami rasukan sekejap-se-
kejap..atau berterusan...bergantung kepada niat
sebenar jin pengganggu...

15. Anda mungkin merasa runsing...bingung...atau
sebagainya tanpa sebarang sebab munasabah...

16. Dada rasa berdebar-debar...tanpa sebab muna-
sabah...

17. Anda mungkin dapat merasakan bahang panas itu
datang dari dalam...

18. Atau mungkin bahang panas itu datang dari luar
ke kulit...

19. Muka anda mungkin terasa panas seperti berhada-
pan dengan unggun api...

20. Mungkin pesakit mula tak kenal orang...termasuk
keluarganya sendiri...

21. Kadang-kadang demam panas itu datang secara ber-
jadual...contohnya setiap kali masuk Asar...masuk
Maghrib...setiap malam...dan sebagainya...

...dan ia boleh jadi daripada gangguan saka...sihir
atau serangan daripada mana-mana jin lain...

Maka apabila demamnya datang berjadual...ia bererti
...contohnya setiap Maghrib anda akan demam...yang
demikian itu menunjukkan ada angin bisa jin...
atau jin itu sendiri datang dan masuk dalam badan...

..atau kalau ia memang bersembunyi dalam badan...
maka ia bererti jin tersebut sedang dalam cubaan
merasuk atau menguasai seluruh badan...


TANDA-TANDA LAIN DEMAM MISTERI...

1. Anda merasa badan panas sebahagian atau keselu-
ruhannya...apabila anda berzikir atau membaca
ayat-ayat pembenteng jin...

2. Dari satu segi...kalau anda ada amalan pembenteng
jin...maka panas badan itu bererti jin tersebut
merasa kepanasan atau tak selesa duduk dalam badan
anda...

...dan boleh jadi kepanasan itu membawa kepada
kebakarannya...iaitu anda mula berpeluh...

3. Apabila dirukyah...atau minum air doa...anda
merasa sebarang tindakbalas...dan antaranya...

1) Badan anda bertambah panas...

2) Demam mula turun...

3) Anda berpeluh...

4) Badan terasa semakin ringan...

5) Anda mungkin muntah...

6) Anda mungkin tiba-tiba nak buang air...besar
atau kecil...

7) Anda merasa ada benda bergerak dalam badan...
samada semut-semut...cacing-cacing...angin...atau
sebagainya...

8) Anda merasa pening...mungkin pening dan muntah.

...dan sebagainya...


DEMAM PANAS MISTERI DAN HOSPITAL

Iaitu keadaan demam pada pemeriksaan hospital....

1. Punca demam tak dapat dikesan...

2. Gejala demam mungkin berubah-ubah dan mengeliru-
kan.

3. Anda merasa demam...tapi pemeriksaan mendapati
suhu badan anda normal dan sihat...

4. Demam anda hilang sebaik samapi di hospital...
masuk bilik doktor...masuk wad dan sebagainya...

5. Ubat atau rawatan kurang berkesan atau langsung
tak berkesan.

6. Demam turun sebaik makan ubat...tapi sekejap
saja kemudian demam itu datang semula...

...dan sebagainya...


DEMAM PANAS MISTERI DAN JIN...

1. Panas badan misteri itu antaranya...

1) kerana ada jin dalam badan...

2) kerana ada angin bisa jin dalam badan...


2. Demam berkaitan gangguan jin mungkin bererti...

1) Gangguan biasa jin...

2) Ada jin yang sebati atau sedang cuba menyesuai-
kan dirinya tinggal dalam badan...

...iaitu jin itu cuba 'mengikat' anda kepada seca-
ra kekal...terutamanya jin saka...

3) Apa pun boleh jadi...iaitu jin tersebut akan me-
lakukan apa saja yang boleh ia buat...maka hasilnya
mungkin rasukan...penyakit...atau sebagainya...


3. Sebaiknya demam itu rawatannya dengan ubat hospi-
tal...

...tapi apabila ada tanda-tanda gangguan...maka
menyerahkan seratus peratus rawatan kepada hospi-
tal...mungkin akan membahayakan pesakit...

...atau ia mungkin bakal ada penyakit misteri yang
membawa kesan dalam seumur hidupnya...

Wallohu a'lam

37 ulasan:

  1. salam, saya mengalami tangan dan kaki terasa sejuk.Lepas tu ia rasa
    kering pula. dibahagian bawah perut sebelah kiri macam keras.
    adakalanya tekanan darah pula naik. untuk makluman saya pernah
    disahkan oleh doktor bahawa saya ada tyroid,kini Dr. sahkan kini sudah
    sembuh. pengambilan ubat sudah diberhentikan. apa nasihat pakar. TQ.
    Salam.

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam wbkth Zanaim...

    Kalau bukan gejala masalah biasa...maka
    sejuk kaki tangan itu menunjukkan angin
    bisa yang agak padat pada bahagian ter-
    sebut...dan boleh jadi 'dalam diam' ia
    juga agak padat atau 'sedang berusaha'
    menjadi padat pada seluruh tubuh...

    Untuk lebih pasti sebaiknya minta 'scan'
    atau minum air doa...atau sapu minyak doa
    atau buat amalan pendinding...kerana biasa-
    nya ia akan memberikan sebarang tindak-
    balas...

    Perut macam keras itu..kalau bukan sebab biasa...maka ia boleh jadi angin bisa
    ...dan tempat tinggal 'sesuatu'...

    'Macam' itu boleh petunjuk utamanya...
    dan begitu pula gejala tekanan darah naik
    apalagi kalau ia datang dan hilang men-
    dadak tanpa sebab yang dapat dijelaskan
    oleh doktor...

    Maafla ya...kalau Zanaim maksudkan pakar
    itu saya...taklah...ianya sekadar sedikit
    perkongsian semata-mata...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum.
    Saya mengalami rasa sejuk tangan dan kaki, rasa panas dalam badan yang berpindah-pindah. kadang-kadang di tangan, di kaki. Badan saya jadi lemah dan rasa nak pengsan.

    Ada kemungkinan ke saya kena gangguan jin?

    BalasPadam
  4. Wa alaikum salam wbkth Syeira...

    Ia biasanya gejala ada angin bisa jin...
    dan ada 'bendanya' berpindah-pindah...

    Berpindah dari satu bahagian ke bahagian
    lain...tanda ada laluan jin...dan bila
    ia berpindah-pindah ke merata anggota
    biasanya menunjukkan angin bisa jin yang
    agak merata dalam badan...kerana itu
    badan boleh jadi rasa sangat lemah...

    Biasanya gangguan jin tidak akan melibat-
    kan kita nampak 'hantu' atau sebagainya
    apalagi kalau gangguan itu lemah atau
    tidak melibatkan bahagian kepala...

    ...maka kita akan mengenalinya daripada
    gejala yang kita alami...

    Dan saya harap Syera cuba juga ambil ubat
    klinik ya...kerana mungkin ada sakit biasa
    yang dapat dikesan...juga namun yang jelas sekarang Syera perlu juga rawatan gangguan
    jin...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  5. Assalam.. Sy nk tny.. Smlm sblum tdur sy dgr ayat al-ruqyah & bce ayt kursi serta 3 kul.. Sy tidur tpi asik terjge then ssh tidur blik, bdn rse pns smpai bdn berpeluh.. Pg ni pulak.. Kaki sjuk yg teramat tpi tgn berpeluh.. Knpe ye?

    BalasPadam
  6. Wa alaikum salam wbkth bella...

    Tandanya angin agak padat dalam badan
    menyebabkan badan rasa panas tapi kalau
    berpeluh...tandanya angin bisa tu keluar
    ikut peluh...

    Kaki tu tempat laluan utama angin masuk
    badan...tangan berpeluh....juga laluan masuk
    angin...angin masih ada tapi ia sebahagian
    daripada proses rawatan diri...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  7. salam...dlm 2-3 hari rsa seram sejuk...mula2 mlm masa nak tdo..rsa macam berpeluh tp sekejap..kadang2 rasa seram sejuk dari kaki...sblm tdo sy akan basuh kaki smpi tumit...tp dlm 2-3 hari ni juga terasa angin dlm badan..sapu minyak cap yu yi..kat dada dan bahu..rsa byk juga angin kluar..tp sblm tdo dri mlm td sampi tghari ini terasa seram sejuk..sy aircond tukr kepada kipas...kurang ckit sejuk tp masih terasa seram sejuk...harap boleh bagi pandangan...wslm..

    BalasPadam
  8. Wa alaikum salam wbkth fudge...

    1. Rasa seram sejuk...

    2. Rasa seram sejuk itu datang hilang...

    3. Kadang-kadang berpeluh tapi sekejap-sekejap...

    Biasanya adalah gejala dimasuki angin bisa jin...

    Seram sejuk dari kaki biasanya tanda angin bisa
    masuk dari hujung jari kaki...

    Rasaa angin dalam badan...boleh jadi angin biasa
    atau angin bisa...

    Kalau rasa seram sejuk pada bahagian tertentu..
    ada angin bisa jin pada bahagian tersebut...

    Biasanya ia permulaan serangan...atau ada benda
    (jin) yang cuba masuk atau tinggal dalam badan...

    Sebaiknya fudge rawat diri atau minta rawatan ya...
    kerana kalau bendanya sudah masuk dan dapat
    bertahan....gejala sakit dan gangguan apapun
    boleh terjadi....

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  9. Salam. Waktu malam saya selalu rasa sejuk sangat2,tapak kaki dan tangan rasa menyucuk-nyucuk. Sudah hampir setahun saya mengalami masalah ini. Berselimut tebal pun rasa sejuk tak akan hilang. Selalunya rasa sejuk ini berlaku bila terkena air walaupun sikit dan terkena angin. Akhir-akhir ini selalu rasa sesak nafas. Harap boleh bagi pandangan atau nasihat. Tq.....

    BalasPadam
  10. Wa alaikum salam wbkth hairulwati...

    Ia seperti gejala gangguan angin bisa jin....dan
    angin itu masuk melalui hujung jari tangan juga
    kaki...

    Sesak nafas itu menunjukkan angin bisa itu
    mula agak padat pada bahagian dada...dan
    mungkin akan menyebabkan juga gangguan
    perasaan...

    Ada kemungkinan juga ada penempatan benda-
    benda tersebut dalam badan...

    Ia memerlukan rawatan gangguan jin...dan se-
    baiknya jangan tunggu lama kerana angin bisa
    yang akan terus berkumpul dan tambah padat
    boleh menimbulkan gejala gangguan atau sakit
    lain....

    Begitu pula kalau kita mengharap ubat hospital
    semata-mata...dikhuatiri salah makan ubat kerana
    kadang-kadang sakitnya seperti sakit-sakit biasa
    tertentu....

    Perhatikan telur ayam...pisang dan daging binatang
    4 kaki akan menambah gejala sakit atau gangguan
    maka pantangkan sementara...

    Sebaiknya sambil berubat...hairulwati cuba juga
    amalkan pendinding diri...kerana gejala sekarang
    menunjukkanbenda itu cuba bertapak dalam
    badan...(cuba jadi saka)...

    Wallohu a'lam



    BalasPadam
  11. salam,,, saya ada mengalami sedikit gejala2 yang disebutkan.. badan berangin.. kaki sejuk.. tidur malam seram sejuk. macam mana saya mahu mendapatkan rawatan?di mana?

    BalasPadam
  12. Wa alaikum salam wbkth testing2...

    Mungkin boleh risik pada rakan atau saudara yang
    dipercayai...atau pada google taip tajuk blog-blog
    perawat Islam...iaitu mungkin ada perawatnya yang
    dekat lagi diyakini...

    Insha Allah ya...

    BalasPadam
  13. Assalamualaikum..
    alhamdulillah, saya sudah dapatkan rawatan islam. Memang benar sy mndapat sihir dan gangguan saka yg dikatakn suka kat sy.


    Sihir dah beransur hilang tapi jin saka yg sukakn sy masih ada. Bila buat rawatan, dia keluar tp datang semula lepas itu.

    Apakah pndapat saudara? Bagaimanakah membuang jin tersebut?

    BalasPadam
  14. Wa alaikum salam wbkth cikgu...

    Sila lihat pada tajuk SENARAI AMALAN PENDINDING
    catitan Bulan September 2010...dan tajuk 3 Qul
    Pernafasan pada catitan Bulan Mac 2011 di blog
    rahsia nampak jin...

    Iaitu kalau mampu..amalkan ayat manzil...amalan asar
    ke asar...Ayat Kursi Pernafasan..fatihah 3 senafas
    dan 3 Qul pernafasan...dan sebagainya...

    Jadikan air doa minuman sehari-hari...guna mandi juga
    percik 4 penjuru bilik...dan kalau mampu...baik juga
    minta rawat pada perawat yang diyakini sebagai
    sampingan...

    Amalkan Sunat taubat..Sunat Hajat dan witir setiap
    lepas solat Isya...serta sentiasa zikir dengan lidah
    atau kalau keadaan kurang mengizinkan...dalam
    hati dengan kalimah Laa ilaaha illallooh...secara
    berterusan...

    Bagi jin saka yang menyintai manusia itu biasanya
    antara dua keadaan...iaitu jin itu akan halang ia
    dari kahwin...atau cuba pisahkan jika sudah kawin..
    tapi ada juga yang akan lari sendiri apabila sese-
    orang itu kahwin...

    Amalan-amalan di atas akan buat jin itu semakin
    tidak selesa atau kepanasan atau kesakitan tinggal
    dalam badan Insha Allah...maka ia mungkin akan
    keluar atau kalau masuk tak tahan lama...atau
    terkunci terhad gangguannya...dan sebagainya...

    Perkara jin saka keluar masuk badan tu perkara
    biasa....kerana biasanya ia ada penempatan dalam
    badan...maka antara khasiat amalan juga rawatan
    adalah untuk memusnahkan penempatan juga
    laluannya...dan biasanya ia akan melalui suatu
    proses sedikit demi sedikit...dan biasanya akan
    mengambil sedikit masa...yang penting jangan
    putus asa atau terburu-buru nak sembuh 'secepat
    kilat'...sebaliknya serahkan urusan itu kepada
    Tuhan...

    ...maka sentiasalah jaga amalan sambil selalu ber-
    doa kepada Allah...

    Ada juga perawat yang boleh bunuh atau tangkap
    kurung benda itu dengan izin Tuhan...tapi kalau
    pada tubuh kita masih ada sisa angin bisa penem-
    patan atau laluan jin tersebut...jin lain juga boleh
    masuk...maka yang lebih baik...biar perlahan asal-
    kan laluan dan penempatan itu musnah atau ter-
    tutup...

    Ada juga jin yang benar-benar keluar dan tidak
    dapat masuk...tapi ia terus berlegar di sekitar kita
    dan akan menyerbu masuk sebaik ada peluang
    terutama semasa kita lalai atau hentikan amalan
    dan sebagainya...

    Kemudian sekali sekala tu..bisikkan niat kata pada
    jin tersebut...yang kita tidak suka padanya..dan
    tidak izin ia mendampingi kita juga agar pergi dan
    jangan balik...atau sebagainya...

    Pantang lain...jangan suka dengar muzik maksiat...
    atau suka berkhayal melamun kosong...tidur dalam
    keadaan gelap gelita...tidur menelentang dan
    sebagainya...

    Insha Allah Cikgu ya...apa juga ujian Tuhan...tidak
    akan ada bendanya yang sia-sia...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  15. Assalamualaikum. Terima kasih banyak2 atas saranannya. Blog saudara bnyak manfaatnya.

    Semoga sentiasa dalam lindungan dan rahmat Allah:-)

    BalasPadam
  16. Wa alaikum salam wbkth cikgu...Amiin...

    Alhamdulillah...Sama-sama...yang baik itu
    dari Tuhan...

    BalasPadam
  17. Assalammualaikum, sy ingin bertanya. Sejak kebelakangan ini, lutut dan jari kelingking kiri sering saja sakit, sy sering rasa berdebar tak menentu, tapak tangan dan kaki rase sejuk. Fikiran melayang-layang fikir yang bukan2. Sy jadi takut.

    Buat pengetahun saudara, sy baru sahaja baik dari muntah2 dan cirit birit. Apakah tandanya?

    Saya berharap agar saudara dapat membantu.

    Terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa alaikum salam wbkth Amy...

      1. Lutut dan jari sakit kemungkinan ada
      benda (jin) tinggal di dalamnya...

      2. Berdebar-debar ada gangguan dalam
      dada...termasuk jantung serta gejala
      gangguan perasaan dari sebab angin
      bisa jin...

      3. Tapak sejuk tandanya ada angin
      bisa yang agak padat dalam badan.

      4. Ada angin bisa dan gangguan
      pada bahagian kepala juga fikiran
      dan mungkin ada hasutan...

      5. Mungkin sebab biasa...atau mung-
      kin ada bisa dibuang melalui mulut
      juga ke bilik air....

      Semua tanda di atas biasanya gejala
      ada saka..maka sebaiknya mintalah
      rawatan gangguan jin juga amal pen-
      dinding diri...

      Mungkin agak megambil masa..tapi
      sebaiknya Amy terus berusaha dan
      jangan putus asa ya...semua jenis
      sakit dan gangguan ada penawarnya
      Insha Allah...

      Walllohu a'lam

      Padam
  18. Assalamualaikum .ayah saya mengalami rasa sejuk tapi badan berpeluh .beliau telah berusha melakukan rukyah tetpi tiada apa2 tanda bergitu juga doktor .jika besolat ,ke surau ,mengaji dll beliau akan terasa sejuk sangat tetapi berpeluh .mohon bantuan .tq

    BalasPadam
  19. Wa alaikum salam wbkth saudara...

    Sejuk biasanya kesan angin bisa dan ber-
    peluh itu angin bisa keluar ikut peluh...dan
    ia kesan rawatan diri...

    Rukyah tiada apa-apa samada angin bisa
    sudah keluar...iaitu jin hanya masukkan
    angin bisanya atau kemungkinan ada
    benda dalam badan dan agak bertahan.

    Sekali sekala boleh minta rukyah...dan
    terus jaga amalan sambil buat air doa
    jadi minuman dan mandian harian...
    serta renjis 4 penjuru bilik...

    Selagi peluh keluar mudah-mudahan jin
    atau angin bisanya tidak dapat bertahan
    dalam badan...

    Sila rujuk ya tajuk senarai amalan pen-
    dinding catitan ogos 2010 dan amal se-
    kadar mana mampu.....

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  20. Assalamualaikum...saya pernah terkena penyakit mata...mata kiri bengkak tiba-tiba..dan bila scan..doktor kata urat mata bengkak..dan sye diberi ubat untuk kurangkan bengkak semula..tetapi sekarang seolah-olah berulang semula memandangkan simptom nya datang kembali dimana mata saya rasa macam bengkak dan automatik saya akan rasa hendak muntah..boleh jelaskan kepada saya ianya adakah berkaitan dengan penyakit misteri atau sakit otak maybe?

    BalasPadam
  21. Wa alaikum salam wbkth As...

    Biasanya kalau rasa nak muntah..ia juga ada
    kaitan dengan ketidalselesaan dari sebab gan-
    gguan pada bahagian otak...namun saya kurang
    pasti samada ia ada kaitan dengan jin...

    Tapi kalau ada antara simptom ini....mungkin
    ada penglibatan gangguan jin...

    1. Sering rasa pening...

    2. Rasa sakit atau berat...atau panas pada
    sebelah kepala...

    3. Mata mungkin rasa panas...sakit berdenyut..,
    rasa berat..gatal...ada semut-semut...gatal
    tiba-tiba seperti ada semut berjalan...rasa di-
    tekan..rasa nak terkeluar atau sebagainya...

    4. Mungkin ada lintasan-lintasan pada pand-
    angan tepi mata...

    5. Sering mimpi aneh...sukar tidur malam...
    atau sebagainya....

    6. Rasa lesu...atau mengantuk tanpa sebab
    munasabah...

    7. Ada gejala gangguan pada fikiran atau pe-
    rasaan...dan sebagainya...

    ...dan sebagainya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  22. salam saudara.. saya kerap rasa lemah sendi blah kiri..rasa nyilu dekat bahagian betis dan lutut.. sebelum ini saya pernah bermimpi mengandung dan beranak tapi tak lihat wajah baby..ada jugak saya mimpi kanak-kanak dan baby. apakah maksudnya itu ??

    BalasPadam
  23. Wa alaikum salam wbkth cik labu...

    Kalau berkaitan gangguan...mimpi seumpama
    itu biasanya tanda ada saka...atau ada jin
    yang sudah jadi saka...

    Lemah sendi atau nyilu kalau tiada sebab yang
    dapat dikenalpasti oleh pihak hospital...maka
    biasanya kerana ada angin bisa...atau mungkin
    sudah ada penempatan jin padanya...dan juga
    antara tanda ada saka...

    Untuk kepastian..sebaiknya cik labu mintalah
    'scan' ya...namun saya pasti....pada kedudukan
    cik labu..sebaik-baiknya seseorang itu ada amal-
    an harian pendinding diri...selain dapatkan rawat-
    an...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  24. assalam... utk pengetahuan saudara saya mengalami sakit saya ni dah masuk 4 tahun. badan saya rasa lemah, kepala sentiasa pening, sendi dan otot saya semua sakit. selalu rasa demam tapi bila di check x demam. sakit saya sentiasa berubah2 tempat. baru2 ni saya rasa lumpuh dr pinggang ke bawah.. minta nasihat saudara ttg sakit sakit saya. terima kasih

    BalasPadam
  25. Wa alaikum salam wbkth hyatt78...

    Sakit berkaitan gangguan jin...

    1. Badan rasa lemah...angin bisa dalam badan
    atau kerana ada bendanya yang selalu duduk
    bertenggek minta angkat...atau ada jin menu-
    mpang dalam badan...maka badan rasa berat.

    2. Kepala sentiasa pening ada jin pada baha-
    gian kepala...terutama apabila tekanan darah
    adalah normal...

    3. Bisa sendi dan otot...angin bisa atau ada
    jin menumpang tinggal padanya...

    4. Selalu rasa demam tapi 'tak demam'....biasa-
    nya ada jin dalam badan dan sedang men-
    yesuaikan diri...atau dalam proses cuba sebati-
    kan iri...dan ia juga ada kaitan dengan tempat
    sakit berubah-ubah...

    5. Lumpuh dari pinggang ke bawah biasanya
    kesan gangguan jin saka ilmu...iaitu kerana
    ada jin tinggal pada sendi atau urat saraf...
    atau dari punca gangguan pada otak...atau
    kalau jinnya duduk dari pinggang ke atas...
    maka kaki boleh bergerak tapi tidak mampu
    mengangkat berat badan...

    Sebaiknya jumpa perawat yang diyakini...
    minta 'scan' dan rawatan...kalau rawatan
    serasi..dalam masa singkat lumpuh jika
    ia benar lumpuh buatan jin maka cepat
    sembuhnya...sebaliknya kalau bergan-
    tung kepada rawatan hospital semata-
    mata...gangguan itu biasanya akan ber-
    tambah sebati...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  26. assalamualaikum saudara,,sy ingin bertanya ttg dri sy,,sy pnh mrasa dnyutan kt bdn sy dn bjmpa bmoh dn bmoh mytakan dlm tbuh sy ad jin,stelah brubt,,sy rasa dnyutan tu ttap ad,,stelah pegi brubat kali kdua ,bmoh mytakan ada saka angin,,stelah buang saka trsebut,,sy rasa dnyutan itu still ada,,stelah itu sy jmpa ustaz yg mytakn sy ada uluran agin, myebbkn pengliran drah sy trgngu dsbelah kri kaki dn tgn akibat angin sesat ,,ustaz trsrbut bg cara utk mmbuang agin mlalui tmbakau,kpur serta mnum air 4 glas,,stelah itu sy muntah kn agin dgn byk bsama air trsebut,shingga kn sy rasa agin dlm prut sy hbis 2 mngu lalu,,dan skg sy rasa kaki dan tgn sy slalu sjuk,,kdg2 tlinga ase skt sblah kiri,,dan ase skt kpla brmula sbelah kiri,atas dan knan,,kdg2 skt blkg,,denyut2 still lg ada,,sembelit,,dan sering trjga wktu mlm,minta sdara ulaskan,tq.

    BalasPadam
  27. Wa alaikum salam wbkth ierfan...

    Setakat yang dapat saya fahami...angin itu
    adalah angin bisa jin...iaitu ada gangguan
    jin...dan berpendapat jin itu cuba masuk
    tinggal terus dalam badan ( jadi jin saka ).

    Biasanya jin saka...kalau keluar...jin itu akan
    cuba masuk balik...kaki tangan sejuk itu
    tandanya ada laluan masuk...dan angin bisa
    agak padat dalam badan...

    Benda berdenyut itu biasanya jin...begitu juga
    apabila sakit berpindah maksudnya jin itu ber-
    pindah-pindah tempat...mungkin masih cuba
    mencari 'penempatan' yang 'selesa'...

    Terjaga waktu malam itu biasanya kerana
    gangguan...dan mungkin saja ketika itu...
    jinnya dalam bilik atau dalam badan...
    atau keluar masuk...

    Sebaik-baiknya...pada kedudukan anda...
    jangan terlalu bergantung kepada rawatan
    semata-mata...tapi anda juga perlu lawan
    sendiri ( amal pendinding ) di samping minta
    rawat...terutama amal Ayat manzil kalau
    mampu...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  28. ...tentang sembelit...saya kurang tahu samada
    ia ada kaitan dengan gangguan angin bisa
    dalam perut...

    ...namun bagi sembelit biasa..antara petuanya
    ialah makan buah betik masak pada awal pagi
    sekurang-kurangnya setengah jam sebelum
    sarapan pagi...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  29. as salam...sy na tanya. ibu sy baru lps operation 2012..2014 ni jadi balik penyakit yg sama. mcm berulang. dh buat rawatan yg doc cadangkan, masih sakit. skrg cepat penat bila berjalan dan sesak nafas. perut kembung dan keras mcm mengandung. sering sakit belakang. badan kerap rasa sejuk. demam tiba2 hingga mengigil. adakah tanda gangguan?

    BalasPadam
  30. Wa alaikum salam wbkth yana...

    Sesak nafas...perut kembung dan keras...sering
    sakit belakang...

    1. Biasanya ada penempatan jin pada bahagian
    tulang belakang...

    Ada masanya terutama pada peringkat awal...
    jin itu masuk ke bahagian perut...dan angin bisa-
    nya naik hingga ke bahagian dada jadi sesak...

    Tapi kalau ada gejala jantung sering berdebar...
    atau sakit...maka jinnya juga sering singgah
    atau duduk dijantung...

    Kerap rasa sejuk...demam tiba-tiba...tandanya
    ada angin bisa jin yang agak padat dalam badan
    dan jin itu masih dalam proses cuba sebati
    atau menyesuaikan diri dengan badan...

    Tapi...mungkin juga sudah ada penempatan
    dalam bahagian perut menyebabkan kembung
    keras...

    Sebaiknya bawa ibu jumpa perawat-perawat yang
    diyakini...di samping berubat dihospital...

    Semua gejala di atas tandanya jin itu sudah lama
    dan jadi jin saka...maka rawatannnya hendaklah
    berterusan...dan sebaiknya juga sambil amal
    pendinding sekaligus sebagai rawatan diri...

    Insha Allah ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  31. assalammualaikum..

    sy nk tnye, dlm 2,3 arini ni di bahagian belakang badan sy kerap rasa panas dan sejuk. rasa panas dan sejuk berselang seli... panas 4saat, sejuk 4saat dan begitulah seterusnya sehingga rasa itu hilang sendiri. pada keesokkn harinya rasa itu datang smla.. dan akan hilang smla.. begitu lah seterusnya.. rasa panas dan sejuk itu hanyalah terasa dibelakang badan sahaja.. saya benar-benar tahu apakah petanda itu.. terima kasih..

    BalasPadam
  32. Wa alaikum salam wbkth Immazura...

    Biasanya ia adalah tanda jin yang datang dan
    pergi iaitu dari arah dimana anda rasa haba
    tersebut...jin itu datang dari arah belakang...

    ...atau...

    Kemungkinan lain...ia sejenis serangan aura
    atau angin bisa jin dari jauh...

    Yang pasti...ia berkaitan jin...

    Sebaiknya jumpa perawat yang diyakini...dan
    amal pendinding kerana kemungkinan besar
    anda sedang berada dalam sasaran makhluk
    tersebut....

    Jin datang dengan niat baik...atau niat buruk
    sama saja...iaitu akan memudaratkan kita
    dengan izin Tuhan...maka jangan beri peluang
    atau laluan..atau terpedaya dengan jin...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima ksh di atas maklumat yg saudara berikan... smga ilmu dan pndgn saudara memberikan lebih manfaat kpd semua.... terima ksh.. =)

      Padam
  33. Alhamdulillah...Insha Allah...

    Sama-sama Immazura...

    BalasPadam
  34. saya baru2 selalu rasa sakit yg menyucuk2 dibahgian tapak kaki dan tangan, kemudian dikuti dengan rasa pns membuatkan sy rase tak selesa.. mengikut kepada tanda2 yg saudara berikan diats saya boleh katakan dlm 95% ada pada diri saya... kemudian pada malam hari saya sukar untuk tidur.. bila nak lena saya akan rase seperti sesak nafas dan saya akan terjg dan susah nk tido semula. dan sering dipemikiran saya ade seperti bayangan tentang kematian.. saya dh pernah berubat dengan darul syifa dan beberapa pengamal perubatan islam, tetapi hasilnya hanya sementara, dan kemudian ia akan dtg kembali... boleh pihak saudara bg penjelesan kepada situasi diri saya.. samaada sy ni disebabkan saka atau gangguan jin..

    BalasPadam
  35. As salam Misz...

    Boleh jadi sekadar gangguan jin baru...tapi lebih
    kerap ianya adalah gejala saka...

    ...apalagi kalau sembuh kemudian datang semula
    maka biar pun ia jin baharu tapi nampaknya jin
    itu sedang dalam proses jadi jin saka...

    MIsz sebaiknya minta rawatan secara berterusan
    di samping amal pendinding sendiri secara ber-
    terusan pula....

    Rawatan itu berkesan...tapi nampaknya perta-
    hanan diri mizs mungkin masih agak lemah...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam