Jumaat, 3 Jun 2011

DUNIA MISTERI (02)...Rindu Tanda Ada Saka...

Apabila seorang budak lelaki mengadu..seperkara
yang menarik perhatian saya ialah...ia sedang
merasa rindu...tapi ia sendiri tak tahu rindu
pada siapa...

Saya memintanya duduk bersila sambil menutup ma-
ta..jari telunjuk kanan saya sentuh pada tengah
ubun-ubunnya...dan tapak tangan kiri saya lekap-
kan pada bahagian belakangnya...

Saya merukyahnya dengan Fatihah...Ayat Kursi...
dan Ayat-Ayat Sihir...berserta penafasan juga
'scan titik 2' pada bahagian kepala...

Budak lelaki itu merasa panas pada ubun-ubunnya
dan panas itu bersambung ke mata...menunjukkan
ia tak dapat tidur semalaman itu adalah dari
sebab gangguan jin...

Ketika itu juga jantungnya berdebar-debar kuat
menunjukkan ada angin bisa pada dada...dan ada
gangguan pada perasaanya...

Budak lelaki itu menutup mata semasa di rukyah
tapi tiba-tiba pasa satu ketika...matanya ter-
buka untuk beberapa detik...

Ia ternampak seorang perempuan tua bongok dan
bertongkat melangkah perlahan-lahan menuju ke-
arah pintu keluar...

Seketika kemudian bayangan itu hilang...dan ra-
sa rindunya juga hilang serta merta...

Setakat yang saya fahami...berdebar-debar dan
rindu tanpa sebab itu adalah sebahagian dari-
pada tanda-tanda gangguan jin saka...

Pada sesetengah keadaan...rasa rindu itu pada
hakikatnya adalah kerinduan jin saka pada tuan-
nya yang sudah meninggal dunia...

Kerana itu...pada keadaan lain...kadang-kadang
seseorang itu tiba-tiba merasa rindu kepada
orang-orang yang sudah meninggal dunia...tanpa
sesuatu sebab yang munasabah...

Biasanya perasaan ini akan membawa seseorang
itu kepada sayu...atau sedih berpanjangan...

...atau kalau gangguannya lebih kuat...mungkin
seseorang itu sentiasa merasa lesu...putus asa
atau merasa diri tak lama lagi akan mati...

Perkara ini terjadi apabila jin masuk dada...
atau sekurang-kurangnya angin bisanya masuk da-
da...dan kerana itu...anda boleh merasakan apa
yang jin tersebut sedang rasakan...

Pada kebiasaannya kita...apabila sangat-sangat
menyayangi seseorang..maka kita akan turut me-
rasa sayang pada orang yang paling rapat...atau
sangat disayangi oleh orang tersebut...

Dan ini mungkin penjelasannya...mengapa jin saka
itu biasanya berpindah kepada orang yang paling
rapat atau sangat disayangi oleh tuannya...

Antara kesan lain gangguan ini...

1. Anda mengalami gangguan fizikal pada dada...
seperti rasa berat...sesak nafas...panas...
malah boleh sampai ke peringkat sakit dada...atau
'sakit jantung'...dan sebagainya...iaitu bergan-
tung kepada kuat atau lemahnya gangguan...

2. Anda mungkin selalu bermimpi orang-orang yang
sudah meninggal dunia...

3. Anda mungkin merasa kehadiran roh...atau nampak
kelibat...atau bayangan roh orang yang sudah men-
gal...di mana sebenarnya ia hanyalah jelmaan dan
tipudaya jin semata-mata...

Malah tak mustahil si mati muncul dan sentiasa me-
nemani anda...dan ia juga hanyalah jin yang menje-
lma dan menyamar...tak ada kena mengena dengan roh
orang yang sudah meninggal tersebut...

4. Anda mungkin mengalami resapan atau rasukan roh
orang mati ( jin juga...) walau dengan tujuan apa
pun...

5. Anda mungkin mendengar suara atau panggilan roh
orang mati...( pun jin juga...tak ada benda lain-
nya )...

6. Anda mengalami gangguan perasaan...atau kesuka-
ran megawal emosi...

...dan sebagainya...

Kadang-kadang jin mempergunakan 'kehadiran atau
kedatangan roh orang tersayang ' sebagai perangkap
agar anda mudah menerima atau terpedaya akhirnya...

Contohnya...kalau roh nenek..ibubapa...anak-anak
...kawan karib dan sebagainya yang berusaha bersu-
sah payah pulang ke dunia semata-mata kerana sangat
merindui anda...atau kerana nak minta pertolongan..
...tak kan nak dihalau pula...

...kasihan roh tu...bukan senang dia berpatah balik
ke alam dunia ini...banyak cabarannya...malah mung-
kin ia terseksa...tapi ia bertahan juga kerana demi
kasih sayangnya yang sangat mendalam dan harapan
yang sangat besar pada anda...

...kecualilah...kalau anda tahu...anda sebenarnya
berhadapan dengan jin...

Taktik ini dah banyak digunakan jin...terutamanya
jin saka...dan ianya sangat-sangat berkesan dan be-
rjaya...malah ada yang sampai ke matinya...ditemani
'roh orang mati'...

Penting sekali...jangan semata-mata kerana emosi...
anda tutup mata dan bergembira dengan kembalinya
'roh' orang tersayang atau tercinta dari 'Alam Kema
tian '...yang sebenarnya hanyalah sekadar jin dari
alam dunia ini semata-mata...

Wallohu a'lam

5 ulasan:

  1. Assalamualaikum...

    Saya juga pernah mengalami rasa ini tidak semena mena rasa rindu sangat2 sehingga berminggu2 tapi tidak tahu pada siapa... dan kadang2 rasa sedih sgt2 juga tidak tahu sebab apa...juga kdg2 sehinnga 2 3 hari mcm rasa sayu sebak bercampur2....

    cuma rasa ini sudah berkurangan sekarang tetapi kdg2 sahaja datang rasa rindu itu dan setiap kali rasa itu tiba ianya cuma sekejap dan cepat2 saya mengatakan itu adalah bisikan jahat....

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam AV...

    Biasanya ia adalah gangguan jin saka...dan
    apabila kita merasa sedemikian...ketika itu
    jin tersebut ada dekat dengan kita...

    Kalau perasaan itu hilang...bererti ia dah
    pergi...

    Kalau perasaan itu datang hilang...bererti
    jinya datang dan pergi...

    Ia bereti..masih ada angin bisa dalam dada
    tapi ia dah berkurangan..Alhamdulillah...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  3. Salam perkenalan..

    Saya pernah laluinya..kadang-kadang tanpa sebab sayu rasa sayu sangat mcm nak nanggis..

    Www.delailaadnan.com

    BalasPadam
  4. Salam Delalila...

    Begitulah antara keadaannya...sehingga
    kita mengalami tekanan yang kita
    sendiri tidak tahu puncanya...

    Terima kasih atas perkongsiannya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam